Hoe de 850 tot ons kwam.

Mijn zoon Yorn had een VW Kever. Samen geprobeerd om er iets van te maken maar omdat ik er totaal geen ervaring mee (en gevoel bij) had heb ik hem aangeraden iets Italiaans te gaan zoeken. Dus de Kever op Marktplaats gezet en al snel iemand gevonden die geinteresseerd was. Laat die nou toevallig een 850 in te ruilen hebben...... De zaak was in no-time rond en sindsdien zijn we de eigenaar van deze auto.

Gered van de sloop Gered van de sloop

Starten wilde hij niet en er waren wat problemen met de carrosserie maar ja, 't was wel een Fiat en voor iemand met Fiat historie zijn dat kleine problemen. Dachten we. Wat volgde was een project dat nu (begin 2013) al ruim 3 jaar loopt en waarvan het eind nog niet in zicht is. Onze doelstelling is om de auto beter te maken dan toen hij nieuw was. En het wordt een replica van de Abarth 850/150 van 1964 zodat de auto veilig in het hedendaagse verkeer mee kan. Dus: schijfremmen er onder en de motor redelijk kietelen.

Maar eerst strippen, carrosseriewerk, technisch werk en veel, heel veel spullen kopen. Voor straks alvast, als we ze nodig hebben. Maar voorlopig zijn we in februari 2013 hiermee bezig: De laatste restjes van de bodem zijn afgekrapt en de auto is in de epoxyprimer gespoten: 

Epoxy

Het hele project en nog veel meer over de Fiat 850 vind je op mijn Fiat 850 site