Hallo,
Ik ben op zoek naar een oplossing voor het volgende:
Unootje liep altijd als een naaimachientje....mooi laag stationair ook...bijna alsof ie niet liep, zo stil.
Ineens begon hij onregelmatig te lopen, echt alsof je telkens kleine beetjes gas geeft...vroem...vroem...vroem...vroem Zo erg dat hij stationair gewoon uit slaat en je hem op de choke moet laten lopen...en dan nog alsof er iedere keer stootjes gas bijgegeven worden...
.... rijdbaar, maar niet grappig of handig...zeker ook omdat hij lager in de toeren nu gewoon stottert tijdens het rijden...
Wat is er gedaan??? - Monopoint injectie gereinigd - Bougies vervangen - Verdeler en rotor vervangen (oude waren zo versleten dat 2 van de 4 punten zelfs weg waren en de andere 2 erg uitgehold) - hoger stationair gezet met de schroef om hem niet constant op de choke te hoeven rijden (of met ingetrapt gaspedaal stationair aan de praat houden)
Na 2 lange ritten van 100+ km...liep de auto ineens heel hoog stationair... MAAR ook weer netjes regelmatig...net alsof er een laatste vuiltje ergens was uitgeblazen.... Dus.. - stationair weer teruggesteld en ik had mijn naaimachientje weer terug.
En dat heeft hij ongeveer 500 km volgehouden... nu is het eerdere probleem weer terug.
Iemand ideeën?
|