Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 22 okt 2018, 17:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 23 dec 2017, 05:29 
Offline

Geregistreerd: 05 feb 2014, 14:04
Berichten: 317
Woonplaats: Zuidwest Drenthe
Fiat Schmutzfink schreef:
EN NIEMAND DIE DIE QWIZ KAN OPLOSSEN ???? Kom op, no guts, no glory !!!

Ik weet hoegenaamd niks van vliegtuigtechniek dus de slogan staat me wel aan. Ben echter geen bange verliezer. Zonder verliezers geen winnaars :mrgreen: .
Gaat ie:
A: Ernst Udet (speelde o.a. mee in een film met Leni Riefenstahl, ja die!)
B: Pfff... gokje: Junkers Ju 87 (Stuka)?
C: en deze is helemaal "ins blaue hinein": Melitta von Stauffenberg

De poedelprijs zal mijn deel zijn, story of my life... :lol:

_________________
Mooi geel is niet lelijk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 23 dec 2017, 09:18 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1111
ANNE !!! Jij leest ook boeken, A = Goed. Leni Riefenstahl is helemaal goed ( SOS EISBERG ! ) B = OOK GOED, NATUURLIJK !!!!! en C = Niet Goed, maar ga maar even zoeken.... Nog een hint, de vlieger op die Stuka verloor in 1945 nog een been, maar vloog gewoon nog door TOUGH GUY !!!!

Wie kopt hem in...., BOEKEN ZIJN ZO, YESTERYEAR !!! Toch opmerkelijk dat de jongens van de 60's wel een gokje durven te wagen, en de jonkies mekkeren, Bang om af te gaan, en te discussiëren... met argumenten te schermen, analyzes te onderbouwen ???


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 23 dec 2017, 09:28 
Weet niet wie de jonkies zijn, maar of je nou van de sixties of de seventies bent, dat is hetzelfde als oud en stokoud toch? :mrgreen:

Jullie teksten zijn weer geweldig leesvoer heren!


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 23 dec 2017, 11:39 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1111
Ja... maar ondanks dat er mensen zijn die WIKI verketteren, want vol met onwaarheden ( Je moet kritisch blijven lezen ), maar als je een of meerdere boeken er van heeft gelezen/bezit dan kom je een heel eind, mits je in de schrijfbusiness zit en uit ervaring weet, dat je werk een " hoop plak& knip " kennis bevat, en je er dus meteen vanuit gaat dat artikelen, boeken, naslagwerken hetzelfde karakter hebben... Tsja, boeken uit 1977 of 1985 ontstonden uit interviews & researsch, en de meeste piloten zijn opscheppers en echte haantjes... Behalve de bommenwerper-piloten, die zijn de vaders/moederkloeken en offeren zichzelf vaak op voor hun bemanning ( Triest relaas, "Gevleugeld verleden "van AB A. Jansen , antiek inmiddels, en erg gezocht, hier in de kast ) Via WIKI en Google, had "DU DOCH NICHT ! " al het spoor naar Ernst Udet opgelevert... Kwam ikzelf achter, dus WAAROM DEED NIEMAND HET ???? Internet is vergeven van kennis... MAAR DAN MOET JE WEL WILLEN LEZEN !!!!! Korte spanningsboog is geloof het euvel.....Bladibla-ziektes...

A) Ernst Udet : Kwam zonder enige twijfel uit gegoede kringen in het Duitse keizerrijk, de meeste piloten kwamen uit de cavalerie als ik het goed heb... Waarom ? Ik weet het niet, maar in de 1e Wereldoorlog bleek al vlot dat de oude cavalerie niets te zoeken had op het slagveld, dat leek op de oppervlakte van de maan. Ze waren dus overbodig... dus wat gingen ze doen, tanks kwamen later pas... De nieuw ontstane luchtmacht bood dus carrière-mogelijkheden en de jacht sprak velen aan... Vele piloten waren van adel, en het vak van jachtvlieger werd hoger aangezien dan " Frontschwein " zoals de infanterist treffend werd genoemd.. je zal ook maar de hele dag in die drek gestaan hebben daar in Vlaanderen... Af en toe een rat op je menu, of een tripper na een bezoek aan de Franse Mademoiselles... :shock: :lol:
Tsja, piloten hadden dan inderdaad een luizenleven, glamour, beetje vliegen en na de vlucht sterke verhalen opdissen, en dat kunnen ze nog.... Ernst Udet was de 2e hoost scorende luchtaas na de beroemde Manfred von Richthofen, de Rode Baron, die en 80 afschoot alvorens zelf te sneuvelen... Ernst deed er 62 als ik het goed heb... Hij was een durfal, en had veel bravour. Hij was ook een klein ondondertje en had erg veel " Witz ", een cabaratist avant la lettre.... Hij had vele vele affaires en was een charmeur van de bovenste plank. Waar Ernst was, was feest en gein. Maar hij zoop veel te veel en gebruikte ook nog erg veel travertine, een voorloper van de huidige push-up drugs als coke... Na de oorlog kon hij niets... behalve erg goed vleigen. Omdat men in Duitsland geen geld meer had, en bovendien geen vliegtuigen meer mocht bouwen ( Dus ging Fokker hals over kop naar ons land ), had hij daar geen toekomst... Hij ging stuntvliegen en hield zich daarmee boven water tot men weer vliegtuigen mocht bouwen, en begon toen zijn Udet Flugzuegbouw... maar dat was geen succes, hij was dan ook geen zakenman en hield niet van papierkraam... Toen de Nazi opkwamen en de Luftwaffe weer ontstond, is hij gezwicht voor het verzoek van zijn oude maat Hermann Göring, die hem Gereral Luftzeug meister maakte, verantwoordelijk voor de ontwikkeling van nieuwe vliegtuigen. Op nieuw zat Udet weer achter zijn buro en hij haatte het, maar het was zijn leven, VLIEGEN !!! Zo heeft hij vele toestellen uit die tijd zelf gevlogen, zoals de Me 109, en de slanke He 100. Het zuipen en de drugs namen echter hun tol op de de man, en hij was steeds vaker depressief... Toen na de Slag om Engeland hij verantwoordelijk werd gehouden voor het debacle door Milch en Göring ( De Me-109 had een te gering vliegbereik en de productie bleef achter bij de verliezen ) en Hilter ook nog de USA de oorlog verklaarde, wist hij dat Duitsland niet kon winnen... Hij maakte er een eind aan... De film die over hem gaat heet : " Des Teufels General ". Udet schreef een boek, Mein Fliegerleben. Ik heb de Nederlandse variant " Mijn leven als vliegenier " uitgegeven door de Volsche Uitgeverij Westland in Amsterdam 1944, 5e druk... Met voorin "Van Vader en Moeder, voor je 34ste verjaardag ". Nietszeggend, zou de boekenhater zeggen, maar dit moet een fout boek geweest zijn... dus wie was die 34 jarige die dit boek in 1944 of 45 nog kreeg ??? Een Nederlandse Waffen SS vrijwilliger ? Een NSB-er zeker... Boeken, onwijs interessant... alleen een sukkel of een hautaine kwast noemt het boek "ouderwets" . Ooit, zag ik in Holten bij een vriend een rood boek staan, en je raadt het al... "Der Rote Kampfflieger "... gepakt gekeken en teruggezet... ik was 14... iets verder op stond "Mein Kampf ".... Maar dat is een ander verhaal.... Ik had ze beide moeten vragen, om te lezen, helaas was het in de Gotische schrift....dus veel te lastig vond ik...
Udet schoot zich door zijn kop, omringd door alles wat hem lief was, zijn trofeeën van een vrijgezellenbestaan, want hij was eigenlijk een groot kind... Maar hij was een snelle analist en een geweldig tekenaar van spotprenten... en een piloot zonder weerga... Stuntvlieger, een met zijn machine...
Afbeelding
Onaantastbaar, in volle kleuren, KOM MAAR OP !!
Afbeelding
Ernst Udet, de Nr 2 aas van de Luftwaffe 1914-18. Vast vele aanbidsters toen...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 23 dec 2017, 13:19 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1111
Ach ik heb het internet maar eens geraadpleegd, en ik heb ook nog iets gevonden... Zal wel weer fout zijn, maar klinkt toch wel plausibel... Alleen neem t bij meer bladen de turbulentie toe, echter de stuwkracht ook dus... https://www.ikhebeenvraag.be/vraag/3523 ... den-hebben

Kost het tijd ? jazeker , maar ik was gister nog tot 0.30 in de schuur, en heb nog een 600 motor uit elkaar gegooid... Vanmiddag na het huis poetsen, waarbij dit een leuke verposing is, gaan we nog even de 600 kop afbouwen... 1982... Ojee, dus ik ben een fossiel...haha. Boodschapjes heb ik al gedaan...

EN WAT DOE JE HIER ? Ik zat toch op de negeerlijst ? Daar gaat mijn nominatie, gloeiende, gloeiende !!! Weer geen corvee-koord of bar op mijn revers, Potverdikkeme, mam weer niet trots... :lol: :lol: zal dat met die ijle lucht ook nog eens omspitten... En zoals gezegd, natuurkunde was ik niet zo goed in, geschiedenis en economie destemeer... Ik sleutel in de schuur, ipv op straat... maar weet wel wat de natuurkundige invloed van een koude vloer op mijn rug....Haha. En je kan er goed van pissen... zeker boven de 50 ! Gooi er maar een plank tussen, of roofmate.
Is praktijk, geen boekjeswijsheid...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 23 dec 2017, 15:32 
Kalm aan Joop! Nergens is zoveel troep te lezen als op het www. Dat weet jij toch ook? Research word niet of nauwelijks meer toegepast. Nergens wordt zoveel geknipt en geplakt als op internet. Nog niet heel lang geleden kocht ik eens een autoblad omdat de Fiat 127 er in stond. Ik lees het artikel en kom een stuk tekst tegen wat ik zelf ooit geschreven heb. Op Wikipedia........... daar koop ik zo'n blad niet voor, dat begrijp je. Interessantdoenerij is het, meer niet!

Jij hebt een bult kennis, absoluut! K ken ik verder niet persoonlijk, hij is fors jonger dan ik dacht, maar blijkt ook enorm veel kennis te hebben. Of het nou specifiekere kennis is dan jouw enorme algemene brede kennis, maakt mij niets uit! Niemand heeft hier zin in een wedstrijdje: wie pist het verst? Of wie heeft de grootste? In dat laatste geval reden we wel een BMW als we iets te compenseren hadden toch?

Kijk voor de gein eens naar ons eindeloos lange Punto verhaal. Jij boort de Fire finaal de grond in terwijl ik totaal noet begreep waarom. Mijn ervaringen zijn anders. Maar omdat ik iets niet begrijp vraag ik door en door en door. Bij jou kwam ik niet verder, terwijl je in basis net zoveel gelijk had als K. Echter wist hij me iets uit te leggen waar ik mee aan de slag gegaan ben. Het resultaat zal nog komen en zal menigeen verbazen!

Komt dat nou door mijn specifieke kennis aangevuld met Kennis van jou of iemand anders dat de oorzaak toch wel boven water komt? Of door mijn eigenwijsheid? Of omdat ik iets voel in de loopcultuur van het blok als wat ik herken als een probleem? Wat weer niet online weer te geven is?

Het hele punt is naar mijn idee dat elk mens zijn eigen manier van denken heeft. Gebaseerd op de eigen kennis en ontwikkeling. Die is bij iedereen weer anders zodat je er alleen maar respect voor kan hebben. Alles beter dan onnadenkende massaal achter elkaar aan blatende schapen toch? :mrgreen:


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 23 dec 2017, 16:16 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1111
Jan, jij lees dus de argumentatie net zo min.

De Meeuwenvleugel van de Corsair staat in al de boeken die ik gelezen heb ( VOOR WIKI ÚBERHAUPT BESTOND, EN JIJ EN iemand anders ERBIJ....) als een ontwerpfeature a.g.v de R-2800 motor en de meer dan 4,0mtr grote propeller.... Dwz al 70 jaar gelden onderzocht... NIX WIKI !!! Daar moest de boeken voor lezen, en flinke... en dan komt daar iemand, die zegt; WIKI-gelul... HUH ??? Alle genomineerde schrijvers zijn sukkels en hebben niets onderzocht... tegenwoordig is alles plak en knik, ik ken Geschiedenisstudenten, die schrijven proefschriften.... PFOEH, NIET TE LEZEN ! Erg taai en stijf... alle Achtung. Maar dan ga in discussie, en dan.... blijken het blindgangers te zijn... Plak & Knip... Kom maar een keer lullen, als Ab er is, die weet meer dan mij, uit boeken... Hele discussies over de luchtoorlog in al haar facetten in de XM tussen Spanje en Nederland... Nog een paar maten erbij en jij hebt voor je leven genoeg feiten om op te slaan...

Ik doe dit al ruim 40 jaar en lees elk jaar meer en lul er erg vaak over, check de musea en tentoonstellingen en ontmoet daar mensen die ter zake kundig zijn... PROP NIET NODIG want katapult op vleigdekcarrier, Ja dat zal.... ga je je erin verdiepen dan waren de Duitse jagers met alleen de gasmanet het eenvoudigst te bedienen... Je moet een hele hoop instellen wil je met katapult en volle lading weg komen van de carrier... Gas op vol, prop op stijgen en DAN FLIKKER JE NIET IN DE PLOMP....

Maar dat wuiven we even weg, net zoals zijn manco dat contra-roterende props in 1940-1950 er nog niet waren... Ik schiet zijn hele verhaal aan snot, zonder A-10... Zelf Ettore Bugatti had een waanzinnig revolutionaire Contra-prop ontwikkeld VOOR 1940... Met 2 motoren, 2 luchtschroeven, en een omgekeerde pijlvleugel... En die stond ooit in een Belgisch tijdschriftje van nix.... LEZEN MAAKT WIJS, de praktijk ook, maar die kan je niet zonder studie... Je moet tenslotte begrijpen... En dan effe komen oplezen dat boekenwijsheid het aflegt tegen de praktijk... JE ZUS !!! Ik ben een combinatie van beide, en ben wel redelijk goed...maar luister naar alles, analyseer, wil het snappen en zien... Metselen is ook niet makkelijk.

Kijk, ik heb al wat pilotenbiografien achter de kiezen.. studiebollen waren dat niet... meestal een beetje losbol en met een flinke pik, hier kom ik.... vliegen is een gevoelskwestie, net als sleutelen. Ik ben geen monteur, ik ben een boekenwurpje, dat later is gaan sleutelen... en door ook die technische boeken eens te bekijken, ben ik ook wijs geworden...

Als Van Guppem een beetje wist van de WW2 vliegtuigen, dan was hij allang met Zemke's of Gabriesky verhaal gekomen over het effect van de nieuwe propeller op zijn P-47, die hem in een duik als een betonblok naar de Me 109 toetrok.... TATATA en weg was de Pruis.... Hij weet er niets van... Ik kan dit uren doen, uit mijn kop, dat is wat anders dan: ZE HOEVEN HET NIET TE WETEN, ALS ZE HET MAAR KUNNEN OPZOEKEN- Onderwijs... Mijn neefje doet design, en als ik hem vraag naar Loewy, Kandinski, Van der Rohe of Bauhaus.... dan blijft het stil...

Algemene ontwikkeling, interesse in van alles, ik ben een spons.... en dan boeken afdoen als troep, uit het verleden... Dat verdient alleen HOON !!!! Dat is je reinste arrogantie... Hadden de monniken vroeger geen boeken geschreven, met de erfenis van de Griekse & Romeinse wereld, dan liepen we nu nog in huiden.... De Romeinse aquaducten staan nog steeds, maar de tunnels van tegenwoordig zijn continue dicht of lek... Wil je weten hoe dat komt ??? DENK EENS NA ??? Plak en Knip....

Op de negeerlijst... wie wel ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 23 dec 2017, 16:22 
Maak je niet ongerust! Ik lees alles! :mrgreen:


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 23 dec 2017, 18:59 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1111
TRES BON !!! Ik ben voor mijn leeftijd juist erg speels.... Maar ook wijs genoeg om die NEGEERLIJST-STATUS te NEGEREN ! Hier is iemand niet consequent, maar we gaan verder...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 23 dec 2017, 19:39 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1111
Nog iemand voor antwoord C van het raadsel ??? Hans kop hem erin... die A10 piloot avant la lettre, die vloog tot het bittere einde.. We geven nog een tip weg... Slagschip Marat... Heren, en dames WIKI is Uw dienaar.. Om 1900u kom ik terug...
B ) De Junckers Ju 87 "Stuka ". Een toestel speciaal ontworpen voor pin-point targetting, maar later ingezet als tankdestroyer. Dit vliegtuig had ook een omgekeerd meeuwen-vleugeltje, zij het niet zo sterk als de Corsair. Waarom dat zo was is mij niet bekend, het zal met zijn functie als duikbommenwerper van doen hebben. De Stuka was een zeer gevreesd toestel, en het was ook een vliegtuig dat veel van zijn piloot eiste. De G-krachten die ontstonden bij het afvangen van de duik waren een flinke aanslag op het gestel van de bestuurder. Hoe het de boordschutter achterin verging tijdens de duik is mij niet bekend, hij moest voor dekking zorgen met MG's.
De JU 87 was een uiterst stevig gebouwd toestel, hij was ook in de planning voor een carrier-uitvoering op de "Graf Zeppelin ", samen met de Me 109 T... Het er niet van gekomen. De Ju 87 had een Jumo 211 motor die telkens meegroeide in vermogen, en het toestel was door zijn vorm en gewicht nooit snel te noemen. Tijdens de Poolse campagne en de aanval op het Westen van Europa oogste hij zijn roem, en hij zaaide dood en verderf onder de vluchtende militairen en burgers op de straten van Noord-Europa. Een feature die men op de JU 87 had aangebracht, was de "Jericho-sirene ", die geen andere functie had dan angst te zaaien met haar oorverdovende gekrijs... Op een van de onderstelpoten zat een klein propellertje dat de sirene aandreef... In principe was de Ju 87 in het begin een ondersteuning voor de grondtroepen en was zo onderdeel van de Blitzkrieg-formule, en een vliegende artillerie... Beschermt door de vele Duitse jagers leed hij weinig verliezen, iets wat tijdens de Slag om Engeland bitter zou worden terechtgewezen. De Stuka bleek niet zonder escorte te kunnen, iets wat in Spanje gewoon normaal was bij het Condor legioen... De verliezen waren groot en de Stuka werd al vlot aan de grond gelaten als er geen escorte was. In de Rusland veldtocht begon hij opnieuw aan een zegetocht. Vooral de met 2 37mm snelvuurkanonnen uitgeruste variant, bleek een geweldige oplossing voor het enorme overwicht aan tanks van de Russen. De " Kanonen-Vogel " redde zo menig Duitse frontabschnitt van een doorbraak, en schoot de tanks uit de lucht af, sosm terwijl de tankspitsen hun thuisbasis dreigden te overrollen... Ze waren de brandweer van het oostfront, samen met de maffe Henschel He-129, de een nog groter kanon aan boord had...
Ondanks het feit dat de Fw 190 al spoedig de rol als grondaanvalvliegtuig van de Ju 87 overnam, bleef de Ju 87 met de 37 kanonnen in reserve. Tot 1944 bleef de Stuka nog in productie, toen was het voorbij In het museum in London, the Battle of Britain nabij Hendon, staat er nog een... en wel de " Kanonen Vogel ". In Berlijn staat nog een karkas in het Technik-museum, waar nog veel meer moois te zien is, en men spaart voor de herbouw van de Fw 200.
De meest beroemde staartschutter was de latere Kunstenaar Joseph Beuys... U kan zijn werk zien in Schloss Moyland, en misschien denkt U : " IK SNAP DAT HIJ IN EEN STUKA HEEFT GEZETEN !! "
Afbeelding
Hier een vroege versie met de Potvis-muil....


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling