Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 13 dec 2018, 10:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 15 maart 2018, 16:14 

Goedemiddag!

Ik ben nieuw op dit forum, ik heb sinds kort een Fiat 500 (bouwjaar 2015) in mijn bezit. Ik zou graag handsfree gebruik maken van mijn telefoon, en heb op internet gelezen dat Fiat hiervoor het Blue&me systeem heeft. Hoe kom ik erachter of mijn Fiat over dit systeem beschikt?

Als het systeem niet aanwezig is, is het dan alsnog in te bouwen, en wat heb ik daarvoor nodig?

Alle hulp is welkom!

Bas

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 maart 2018, 16:52 
Heb je een toetsje met telefoonicoontje op het stuur? Zo ja: ff googlen telefoon aanmelden blu & me. Kind kan de was doen.

BerichtGeplaatst: 16 maart 2018, 11:17 

Giovanni -24V schreef:
Heb je een toetsje met telefoonicoontje op het stuur? Zo ja: ff googlen telefoon aanmelden blu & me. Kind kan de was doen.

Ik heb geen multifunctioneel stuurwiel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 maart 2018, 15:33 

Dan ben ik bang dat er geen Blue&Me in je 500 aanwezig is. Heb je wel een USB-aansluiting in de auto zitten? Vaak zit daar een schuifje op om, wanneer je die niet gebruikt, de poort mee kunt afsluiten tegen stof en zo. Op dat schuifje staat het logo van Blue&Me als het in je auto is ingebouwd. Maar misschien kan een Fiat dealer hier uitsluitsel over geven.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 maart 2018, 11:59 

Anne C. schreef:
Dan ben ik bang dat er geen Blue&Me in je 500 aanwezig is. Heb je wel een USB-aansluiting in de auto zitten? Vaak zit daar een schuifje op om, wanneer je die niet gebruikt, de poort mee kunt afsluiten tegen stof en zo. Op dat schuifje staat het logo van Blue&Me als het in je auto is ingebouwd. Maar misschien kan een Fiat dealer hier uitsluitsel over geven.

Dank voor de tip, ik zal dit nakijken. Maar mijn vraag blijft: is dit achteraf in te bouwen en wat heb ik hier voor nodig? (module, stuurwiel oid?)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 maart 2018, 12:49 

Iemand schreef: Makkelijkste is een parrot kopen als die dingen nog bestaan.

Dat is precies wat ik niet wil. ik wil niet zo'n lelijk ding in mijn auto. De makkelijkste weg is niet altijd de beste...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 maart 2018, 14:05 

Iemand schreef: Optie 2 is een 500 kopen die het er standaard al in heeft zitten. Willen en kunnen zijn namelijk 2 verschillende dingen. Het zal ongetwijfeld wel kunnen, maar je praat dan over een ander stuurwiel en bedrading, waarschijnlijk een andere headunit. Tenzij je al die manuren er ook wilt insteken of betalen ( ben je zo 800 euro aan arbeidsloon verder, en dat is een voorzichtige gok) is een parrot toch echt een stuk goedkoper voor die paar tientjes. Nog goedkoper is niet bellen in de auto, of een headsetje. Dat blijft nog steeds het best verstaanbaar....

Heeft de 500 geen voorbereide bekabeling? Kan me voorstellen dat dit reeds in de kabelboom aanwezig is. Overigens kan ik zelf ook een aantal alternatieven bedenken, maar mijn vraag is: wat heb ik hier voor nodig indien ik het in wil bouwen of laten bouwen? Kosten hierbij even buiten beschouwing gelaten.

Toch bedankt voor het meedenken tot zover!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 maart 2018, 21:55 

Een Parrot is de beste en gemakkelijkst te monteren optie en oplossing.
Zeker als je geen Bleu&Me hebt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 maart 2018, 00:09 

Navigatie met bluetooth? Dan kan je via dat ding bellen.
In de houder van de Fiat TomTom, kan ook een andere TomTom, ben even kwijt of daar bluetooth op zit...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]