Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 27 sep 2020, 05:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Motor 850
BerichtGeplaatst: 03 apr 2013, 23:13 
Hallo, de motor van mijn Fiat 900E Panorama heeft de geest gegeven, Weet iemand een gereviseerde motor voor mij of een adres waar ik hiervoor terecht kan? Volgens mij is het dezelfde motor als uit de 850 toch?
Ik hoor t graag. Groet, Marcel

Hallo, inmiddels is het blok gereviseerd met opgeboorde cylinders en 4 nieuwe zuigers. Helemaal schoongemaakt en met nieuwe pakkingen weer in elkaar gezet. Ik zoek nog een nieuwe uitlaat en, HEEL DRINGEND, nieuwe schokdempers. (Don, weet jij al iets?)
In ieder geval bedankt voor de reacties. Groet, Marcel

Laatst bijgewerkt door M. Tenhagen op 23 apr 2013, 23:24, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichttitel: Re: Motor 850
BerichtGeplaatst: 04 apr 2013, 15:11 

Ik weet niet wat de motor heeft gedaan, om hem kapot te noemen, maar ze zijn eenvoudig om aan te werken. Ben op het momemt een 903cc GBC blok in een 900T aan het bouwen, en de motor loopt prachtig ( zelf gereviseerd ), maar de carb heeft nog enkele kuren...Hebben een 133-bak ingebouwd, om zo de Coupe-motor minder toeren te laten draaien, dan met de originele super-korte bak van de 900T. Beschrijf eens wat je originele motor voor kuren heeft...Hoor je lagers of drinkt ie flink olie, ze zijn best wel taai.... Ook de 900T rijdt met een 903cc-blok, echter deze is flink geknepen en levert slechts 35pk...Veel te krap....

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 apr 2013, 22:10 
Heb nog een blokje 903 uit een 127 over!!!!

Marcel

BerichtGeplaatst: 02 mei 2013, 19:50 

Marcel ten Hagen, Automax in Utrecht heeft geloof ik nog een Sportcoupeuitlaat, Nieuw, op Marktplaats staan. Moet wel passen, en levert bovendien meer vermogen en een beter koppel op.... De 900T motor heeft sowieso met zijn 35pk een zwaar leven.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]