Forum Fiatclub.nl

Het forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 17 aug 2022, 14:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04 jun 2022, 03:02 

Hoi, ff voor en achter stellen..

onlangs een Doblo 1.4 8v model 2005-2010 aangeschaft en kan mogelijk wel wat ondersteuning gebruiken, doe zo veel mogelijk zelf namelijk.
Op zoek naar info miste ik het een en ander en dan kom je al gauw hier terecht, dus hier ben ik.

Kom uit het oosten van het land en blijf daar ook, dus daar valt niet over te praten.
Verder kun je met mij alle kanten op, vooral de verkeerde.

Veel auto's gehad en zelfs al eerder een Doblo 1.3 diesel, lekker bakkie trouwens, maar was Cargo en had eigen onderhoud-programma.
Deze zal ik zelf op de weg moeten houden en na een ander merk met teleurstelling hopelijk toch wat langer.

De auto is niet nieuw dus er mankeert altijd wel iets, maar tot nu toe zeer tevreden.
Het genot van een nieuwe bougie-kabel is gewoonweg niet in het Nederlands te beschrijven, bellissimo!
Italiaans spreek ik trouwens maar een paar woordjes, genoeg om te schelden in zinnen ;)
Maar dat wordt hier vast niet gewaardeerd en helemaal niet vertaald dus laten we het maar weer over bougie-kabeltjes hebben.

Genoeg over bougie-kabeltjes.. ik ga een topic openen en hopen dat niemand deze kennismaking leest.

Ciao.

Laatst bijgewerkt door F.Dubbele op 17 jun 2022, 21:33, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Doblo maakt kennis
BerichtGeplaatst: 14 jun 2022, 12:52 

Welkom,

Leuk, ik heb een Doblo uit 2001 die ik langzaam aan het ombouwen ben.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 15 jun 2022, 16:12 

Ah er zijn dus toch nog meer doblonezen hier, was al aan het uitwijken naar het buitenland.

Veel probeer ik zelf te doen aan de auto, binnen in de auto zal er ook nog wat ingebouwd moeten worden.
Wat verbouw je aan jouw Doblo dan?

En is het ook een 1.4 ? De bouwjaren zijn dichte familie van elkaar.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 jun 2022, 19:32 

1.2 die in het begin behoorlijk wat mankementen vertoonde (prijs was ernaar), maar beetje bij beetje begint te leven (oud vermogen weer terug krijgt). In feite is mijn voornemen om alles zelf te doen, en zoveel mogelijk van de sloop of aftermarket, immers wil ik het financieel leuk houden en probeer de kosten te drukken. Alleen dat wat nodig is doe ik; denk aan veiligheid en behoud van de auto zelf; maar een audio installatie heb ik bijvoorbeeld niet en spendeer daar pas op het laatst geld aan.

Mijn doel is om de auto op te hogen, beter te beschermen tegen hitte (op vele manieren), om te bouwen naar 4x4, en vervolgens een mini "camper" er van te maken. Waar ik voornamelijk nu op let is de overeenkomsten tussen verschillende merken auto's die stock onderdelen hebben die uitgewisseld kunnen worden. Zo kan als voorbeeld er prima een spruitstuk van een Opel worden gebruikt om een turbo er op te plaatsen; en dan noem ik dus even iets verzonnen als voorbeeld. Er gaat iets tijd in zitten om alles uit te zoeken, maar je kunt immens geld besparen door de auto goed te leren en welke modellen overeenkomen. Verder speur ik regelmatig even MP af voor leuke hebbedingetje's die in de toekomst van belang zijn, maar dan moet het wel echt voor de juiste prijs zijn.

Ik ben benieuwd wat je allemaal gaat doen! En anders maak een topic aan in het project deel (staat mijn auto ook), kunnen we info delen en foto's bekijken van het hoe of wat.

Wel tof dat we met twee man zijn en er nu Doblonezen zijn, die hou ik er in 8-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 jun 2022, 23:03 

4x4 zal een beste klus worden neem ik aan, maar dat turbo verhaal heb ik wel oren naar ;)

Uhh, we kwaken verder op "Sleutel projecten en Tuning", heb die van jou gevonden.
Heb ook een topic daar geopend, kan niet missen.

Zal je ook een PB [heet dat zo ?] sturen met wat uitleg.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]