Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 12 dec 2019, 22:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 17 sep 2018, 10:43 

Op 15-9-2018 was het zover, en ik heb het niet eens gevierd... Druk met de Hellendoornrally en een Ford St 150 notabene. FOEI !!! Ik kocht haar mondeling in 1988, van een cursiste op de poelierscursus, afkomstig uit Glanerbrug. Er was veel origineels reeds verdwenen, en zonder internet was het een kwestie van goed zoeken, luisteren, en leeds nagaan. Destijds aan het begin van die 90-er jaren zag je ze nog wel eens, maar later verdwenen ze allemaal uit het straatbeeld. Op clubdagen was er altijd maar een.... ja, die.... Het was dus een eenzaam leven als Seat Sport 1430 rijder, en problemen moest jezelf oplossen, maar wie een beetje sleutelde, kon de diverse componenten uit de Fiat bouwdoos goed herkennen... Ik rookte een motor op, omdat de coating van de carterpan, los liet, en toegegeven, ik in die dagen vaker 140 dan 80 reed op de provinciale weg... andere tijden. Toen bleek hoe uniek zijn motor was, en de zoektocht naar de nokkenas was een heel avontuur.. Afijn, de Spaanse stier heeft het overleefd, en ik rij er nu behoedzamer mee, maar ik geniet des te meer van het gekke ding... Heb wel eens bijna gehuild over haar slechte staat ( de neus ), wanhopig zittend op de vrieskist in de garage, maar het is gelukt... Mijn broer zei altijd : " Waarom koop je niet iets bijzonders ? Zoals een GTV-6 of een 124 Spider ! " . Tsja.... hij rijdt een lease-knol, dus of hij er verstand van heeft ? Afijn, nog 2 maandjes, en dan heb ik de " Bocanegra " 30 jaar in bezit... van 1988 tot nu... Het was soms een lijdensweg, maar hij is prachtig, en zeer uniek... Moet nodig andere schokbrekers hebben achter, maar dat mag de pret niet drukken...
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 sep 2018, 19:51 

Gefeliciteerd Joop.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 sep 2018, 21:14 

Gefeliciteerd Joop!
Dan krijg je die leuke brief van de belastingdienst! (Ws voor de tweede keer voor deze auto?!)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 25 okt 2018, 23:15 

Gefeliciteerd!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]