Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 24 mei 2019, 19:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 17 maart 2018, 13:57 

Dag Fiat liefhebbers.

Sinds mijn dochter een Fiat Punto in bezit heeft gehad heb ik toch wat meer interesse in Fiat gekregen. Ik rij al "honderd jaar" Volvo. Zoals jullie weten zijn dit nogal standvastige merkrijders. Door de Punto was ik verrast over de wendbaarheid ,"taaiheid" , " lenigheid" van de auto.

Zelf mijn vrouw werd enthousiast over de Fiat. Dit moet natuurlijk niet te erg worden want de Volvo blijft. Wel heb ik een Fiat Seicento aangeschaft voor als tweede auto. Deze heb ik gekocht in Grafhorst van twee ware "Seicento-kenners". De Fiat is door hun keurig onder handen genomen. Bouwjaar eind 1999. 90.000 op de klok. Voor de prijs waar je nog geen nieuwe fiets voor koopt. Gisteren even een nieuwe uitlaat uit Amersfoort gehaald voor € 36,-. Gekocht bij een groot uitlaat verkoop site ;-) In de huidige uitlaat zat een lek dat niet goed te repareren is.
Bij andere site's betaal je 75 tot 160 euro. Goed om rond te kijken. :idea:

NB: Hoe verwijder is de versnellings-pookknop? Deze wil ik n.l. voor een nettere knop....

Over de Seicento ben ik erg tevreden. Leuk pittig karretje die je overal naar toe brengt. Zuinig in gebruik en altijd een parkeerplekje te vinden....

Ik hoop er veel kilometers mee te maken.

Vriendelijke Fiat-groet, Menno

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 maart 2018, 17:33 

Welkom,

heb geen idee hoe de pookknop bij de seicento loskomt, sorry.
Succes met kilometers vreten, dat kunnen die gekke karretjes nog best goed.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 maart 2018, 18:14 

Ha, had ik bij jou de 4 Seicento velgen gehaald?
Banden heb ik er inmiddels afgehaald, 2 weggegooid en de twee Fulda's bewaard.
De velgen liggen nu bij de zandstraler/poedercoater.

Gr. Wim.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 maart 2018, 23:25 

Dank voor jullie reactie.

En ja Wim, ik was de vorige eigenaar van de velgen. Heb er nu winterbanden op gezet. Ik zal deze (2e) auto alleen in de winter gebruiken ivm weersomstandigheden. In de zomer weer meer op de e-bike... ;-)

De Seicento wordt over een maand weer op stal gezet (schorsen) en tegen de winter weer worden opgehaald.

In het zomerseizoen wordt onze Fiat (jawel) Ducato Camper weer te voorschijn gehaald.

Ik hoop nog steeds op een antwoord van een Seicento " ervaringsdeskundige" die weet hoe de knop er af kan. Deze is n.l erg verweerd en lelijk.

Heb een nette knop van een Punto liggen. Deze wil ik er dan weer op zetten.

Ik las ook ergens dat de huidige "zachte" knop van de Seicento er af gesneden kan worden.....

Ik ben nog in dubio wat ik ga doen. Een nieuwe pook met knop is evt ook een optie.

Best wel een serieus probleem ... maar niet echt... ;-)

Groeten,

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 maart 2018, 13:51 

Wat je kunt proberen:

Linker bil op de bestuurdersstoel en rechter bil op de bijrijdersstoel; ellebogen op je bovenbenen en handen onder de pookknop.

Dan de pookknop naar boven toe er af zien te krijgen door hard te trekken terwijl je draaiende bewegingen maakt met je polsen.

KIJK UIT dat je jezelf geen kaakfractuur bezorgt als hij ineens los komt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 maart 2018, 14:09 
Of een gigabloedneus zoals ik ooit in een 127 Super.

BerichtGeplaatst: 24 maart 2018, 20:13 

Nou luitjes het is gelukt.

Was wel even een klusje maar dan heb je ook wat. Wel goed te doen. Binnen 30 minuten klaar.

De knop van de Seicento is rubberachtig met daarin een HARD! plastic kern. Daarom wil de knop er ook niet af getrokken of gedraaid worden.

Je zit een beetje aan het rubber (zachte) gedeelte te trekken en draaien. De harde kern geeft geen krimp... zucht.

Stanleymes , waterpomptang, stofzuiger en ijzer-zaagje gepakt. Zachte rubber er afsnijden. Harde kern van onderaf langs metalen pook gedeelte omhoog zagen. Hier gaat een derde van de harde kern weg en kun je met de waterpomptang of iets anders de rest er af trekken en/of draaien. De auto licht vol troep. Even stofzuigen hierna.

De "nieuwe" knop heb ik van een sloop Punto bouwjaar 2000+. (5 euro) Deze kon ik er wel af trekken. Deze knop past precies op de pook van de Seicento. Met een beetje kracht er op duwen en hij zit perfect vast. Kortom, pook ziet er weer puik uit! :D

Nu heb ik wat foto's gemaakt en zal (proberen) deze bij te voegen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goed weekend!

Laatst bijgewerkt door Teub op 03 apr 2018, 19:10, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 maart 2018, 21:33 

Goed gedaan, ziet er weer mooi uit zo. Ook een goed schakelmoment gewenst ;) .

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 maart 2018, 22:51 
Mooie how to do reportage! :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 30 maart 2018, 04:59 

Hallo Menno,

Leuke Seicento!
Mijn vrouw heeft ruim 8 jaar (probleemloos) in een Seicento gereden. Die was rood van kleur. Ik hoop dat jullie net zoveel plezierige en betrouwbare kilometertjes zullen maken als wij gedaan hebben met de Seicento!

Groeten,
Michel.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]