Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 24 mei 2019, 18:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 08 maart 2018, 09:40 

Goedemorgen allen,

Bij deze even voorstellen. Alex is de naam, 41 en woonachtig in Groningen. Op dit moment rijd ik een Volvo XC70 D5 uit 2011. (ook lid van het forum aldaar)Als tweede auto hebben we een 2-persoons peugeot partner uit 2004. Een gechipte 2.0 hdi, dat dan weer wel. Met 2 kinderen is dat niet altijd even praktisch.
Mijn moeder komt uit een gezin waar iedereen Fiat reed, mijn oom was Fiat monteur in Ter Apel. Ze heeft niet altijd Fiat gehad, maar wel een paar leuke. een klassieke 500, een 126 bambino(?), een Seicento sporting en nu een 500C TwinAir Pop uit 2013. Door deze laatste auto ben ik ook een beetje besmet geraakt. Zodra de peus het begeeft wordt dit de volgende auto. Nu heb ik daar een aantal vragen over, mede namens mijn moeder. Ik hoop hier wat ervaringsdeskundigen te vinden.
Als eerste;
Het dakje, hoe is die het beste te reinigen? De één zegt absoluut geen groene zeep, de ander zegt van wel. Wie heeft hier wat over? En verder, gaat er wel eens iemand door de wasstraat met het canvas dakje?
Als tweede;
Hoe is de ervaring met een automaat? Ik reed ooit een Smart, wat volgens mij een half-automaat is. Duurde lang voordat ik daar aan gewend was, en nog liet ik me wel eens verrassen. Ondanks dat ik het een topautootje vond. Ik heb gehoord dat het met deze automaten hetzelfde is.
En als derde;
Hebben deze auto's überhaupt aandachtspunten bij aankoop?

Ik hoor het graag.

mvg Alex

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 maart 2018, 15:46 

Hoi Alex,

Een 500-tje is een top auto, hier raak je inderdaad snel mee besmet.

Een canvas dakje moet je bij voorkeur verwaarlozen, ga er zo min mogelijk met zeep of andere rotzooi op. Regen is wel fijn want daarmee trekje het dakje weer mooi strak.

Bij gebrek aan problemen met de bak heb ik er niet veel ervaring mee.
verder zijn er niet veel aandachtspunten, de garage heeft er weinig werk aan...

Groet,
Jelle

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]