Forum Fiatclub.nl

Het forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 17 aug 2022, 16:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04 jun 2022, 03:36 

Had al kennis gemaakt dus val met de achterklep in huis, me klep wil niet op slot.

Fiat Doblo 1.4 8v model 2005-2010 met klep dus geen Cargo deuren.
Motorcode: 350 A1.000

- Klep valt normaal in het slot
- Centrale deurvergrendeling motor werkt
- Met de sleutel lukt het ook niet

Plastic plaat verwijderd, handgreep los geschroefd en bekeken en er beweegt wel iets van een lipje
maar ziet er niet echt kapabel uit.
Kan echter niet ontdekken wat het precies is zo gauw.

De auto is tussen haakjes nieuw voor mij, dus heel veel nieuwe belevenissen en indrukken tegelijk.
Feit is dat de auto onbeheerd open staat en ik van dat probleem af moet.
De aanschaf was al een aanslag dus moet ff rustig aan doen met de financielen.

De handgreep aan de buitenkant ziet er uit alsof hier al met geweld aan geworsteld is,
maar zie nog steeds niet wat er verkeerd gaat.

De bedoeling is waarschijnlijk een ander slot / handgreep ophalen,
maar heel misschien als ik een lipje of veertje oid. bewerk dat het weer eventjes wel werkt.

Wat ik gedaan heb:
- Alles gedemonteerd en bekeken, zag er allemaal netjes uit op het lipje na wat ik nog niet begrijp
- Alles weer netjes gemonteerd

Zoals gezegd, heb de auto pas net, dus mogelijk dat ik iets over het hoofd zie,
maar er moet wel een oplossing komen, tijdelijk of niet.

Misschien dat iemand mij op weg kan helpen, zou me enorm helpen.

Gr.

EDIT:

Nog ff mee geworsteld, slot lijkt geforceerd en niet echt meer bruikbaar.
Wel op slot gekregen, durf het niet open te maken tot ik nieuw slot heb.
Voorlopig gered dus.

Oplossing: nieuw slot

Gr.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 jun 2022, 13:13 

Jammer dat ik wat laat ben met reageren en een poosje niet op het forum was, maar als je meer gaat doen dan kunnen we elkaar volgen en wellicht helpen. :?:

Ik kan mijn slot straks (of vanavond) wel even loshalen en controleren, identiek hetzelfde probleem en ben benieuwd wat ik tegen ga komen. Het is toch een irritatie aan het worden nu de auto steeds verder omgebouwd gaat worden. Een nieuw slot wil ik niet i.v.m. de sleutels wat dan niet past. Ik zat te denken om hem domweg via de centrale vergrendeling te laten werken en het slot zelf af te sluiten uit nood eventueel. Dan kan het wel niet meer met een sleutel, maar alleen mijn bestuurdersslot doet het nog en zou alles moeten aanpakken. Ondertussen wel een indiaans filmpje gevonden (ben ik alweer kwijt natuurlijk) waarin een uitgebreide uitleg is om het slot zelf geheel te resideren. Beetje veel werk, maar wel een leuke klus en leerzaam.

Ik hoop dat je nog lekker lang op het forum blijft en dat jij je projecten ook deelt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 15 jun 2022, 16:32 

Geen nieuwe sleutel nodig hoor, je kunt de cilinder in de nieuwe handgreep overzetten als het goed is.
Wacht zelf nog ff op nieuw budget want ik heb me hele knip leeggegooid voor de aanschaf, bleef amper wat over voor bougies.

Ik heb het losgehaald en de constructie is kwaliteit van het woord wat ik niet zeggen mag hier.
Zit dus niets anders op dan een nieuwe handgreep.

Met de sleutel lukt het niet om op slot te doen maar ook niet met de CV, al doet het motortje het wel.
Ligt dus puur aan de slechte handgreep constructie.
Heb de handgreep in de slot-stand weer ingebouwd en zit nu op slot.
Tijdelijk het motortje de stekker eruit ivm CV.
Ga ik nu het slot openen met de sleutel dan gaat het wel open maar niet meer dicht, dus dan begint dat proces opnieuw.

Achter de handgreep zit apart het 2e slotdeel wat wel degelijk lijkt en hier dus weinig aan hoeft te doen.

Kunt ze op de sloop halen, nieuw origineel maar schreeuwens duur, of een imitatie en die zijn er redelijk betaalbaar.
Zelf ga ik dus voor de imitatie want het zal maarzo weer kapot kunnen gaan.

Wel nieuwsgierig naar het filmpje trouwens, neem ook aan dat je met resideren reviseren bedoelt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 jun 2022, 19:47 

Ik heb in de avond even wat losgedraaid maar stond onhandig op de straat waardoor ik ben gestopt, maar wat jij verteld wist ik niet. Wat ik kan doen is het achterslot en alles demonteren en van een zijdeur alles er uitdraaien. Wanneer ik dat doe, kan ik voldoende foto's maken en wellicht nog een oplossing bedenken of heb je iets aan de informatie. Veel van mijn sloten zijn stuk en de sleutel wil dan ook niet meer draaien. Ik heb dus wat dat betreft veel te doen, en zelfs mijn contactslot is zeer slecht. Het voordeel is dan wel dat niemand met de auto kan wegrijden als ze de sleutel hebben omdat het echt een speciaal foefje is om de sleutel te kunnen draaien.

Als tip zou ik je alvast mee willen geven om willekeurig staal, aluminium, pvc, gaas soorten en etc te verzamelen. Alles wat je kunt krijgen aan oud spul kan erg handig zijn in de toekomst voor ene leuk klus project. Zo heb ik gisteren een fietsmand van gaas uit de berm gevist wat ik weer kan gebruiken bij de voorbumper om mooie luchthappers mee te bewerken (Gaas in de luchthapper ter bescherming voor steen of dergelijke wat naar binnen kan komen). Mijn doelstelling is het blokje beter te koelen i.v.m. vakantie. Dus alles wat ik kan krijgen aan spullen neem ik mee, ook al zijn het maar vreemde bouten, schroeven of wat dan ook, want ik merk nu al dat veel onderdelen aan geprutst is waardoor veel mist en niet meer goed vast zit (zoals mijn bodemplaat met slechts 5 boutje's vast zat :? )

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 jun 2022, 23:09 

Zou je dan haast aanraden om de volledige sloten-set te vervangen voor 1 goede.
Dadelijk kun je zelf helemaal niets meer als het toch verder slijt en je staat ook nog eens in het buitenland ofzo.

Mijn probleem is feitelijk opgelost, zogauw ik weer geld heb komt er een andere handgreep op en zal het weer fatsoenlijk werken.
In de tussentijd red ik me nog wel even.

De Hillbillie manier is mij ook niet onbekend, als het moet repareer ik de auto nog met fietsonderdelen LoL.
Maar op kritieke plekjes kan ik dat risico met deze echt niet nemen, daar gaat de auto te belangrijk voor worden.
Met het uiterlijk kan ik ook al geen gekke dingen doen, vond mn nieuwe set verstralers al te veel worden.
De auto ziet er helemaal "af" uit en dus laat ik dat maar zo.
Hooguit wat delen van betere kwaliteit wisselen zoals de bumpers en ruitenwissers.
Maar met dat gaas misschien zon gek idee nog niet.

Dit onderwerp is feitelijk afgesloten, vervangen is de remedie als het slot ontzet is.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]