Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 23 mei 2019, 03:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 08 apr 2019, 22:27 

Sinds een paar dagen dit probleem. Start motor gaat goed rond maar motor wil niet aanslaan sleutel code lampje brand. Andere sleutel geeft het zelfde resultaat. Ik heb de stekkers van de ECU los gehaald en weer aangedrukt.motor start meteen. Na 3 minuten rijden valt de motor uit. Start meteen weer maar dit keer blijft het sleutel code lampje branden. De auto rijd verder normaal. Bij thuis komst motor uit contact uit en weer aan en de motor start zonder code lampje . Ook geen fout meldingen op het uitlees apparaat.. iemand die een idee heeft bij dit vage probleem?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 mei 2019, 11:17 

Inderdaad, een vaag probleem.
Ik heb absoluut niet de intentie het allemaal wel te weten, maar, bij dit soort vage storingen in, aan, bij technische apparaten, heb ik toch verrassend vaak, dat is dus nadrukkelijk niet altijd, meegemaakt dat er ergens in de elektriek en/of elektronika een rotte connectie was ontstaan.
Denk dan aan gecorrodeerde c.q. geen goed kontakt meer makende connectoren ('stekkers'), kabelbreuken door vermoeiing ontstaan, haarscheuren en/of gescheurde soldeerverbindingen op een printplaat en dat soort narigheid. Extra complicatie: storing treedt alleen op in koude of juist warme toestand.
Gemeenschappelijke factor: je zoekt je rot naar waar het zit, en, diagnose apparatuur vindt de oorzaak nooit, konstateert hoogstens een storing. Maar ja, daar was je zonder die diagnose toverdoos ook al achter gekomen.
Het is te hopen dat er bij uw Fiat dealer een handige monteur rondloopt die ook zonder diagnose toestel er wat van weet maken.

Ik wens u veel sterkte.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]