Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 27 sep 2020, 17:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 18 maart 2018, 00:34 

Dojrn schreef:

HAHAHA! It's just one of those days... https://www.youtube.com/watch?v=cCslC3ykX-U . Helpt mij altijd als iets niet wil :lol: (met aardappelextract gefilmd :roll: ) Sorry, verkeerde topic :mrgreen: Succes man!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 maart 2018, 00:17 

Het is niet vaak dat je een stukje hydrauliek ziet waarvan je van buitenaf al denkt. Ja.. Die is aan vervanging toe! (ik weet heel goed dat de aanblik van buitenaf bijzonder weinig zegt over de werking bij hydrauliek ;) ) Bij dezen:
Afbeelding

Mocht iemand nog geïnteresseerd zijn in het gemiddelde verbruik bij rijden als een trut in een truttenschudder buiten de drukte om.
Kia Picanto 1.1 automaat:
Afbeelding
Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 maart 2018, 08:58 
12:42

De cilinderinhoud van de Punto :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 22 maart 2018, 13:53 

Hahaha! Ja, ik zie het nu. Omen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 maart 2018, 15:23 

Afbeelding :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 maart 2018, 15:48 
Draaiend en wel! :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 22 maart 2018, 17:48 

Heb trouwens uitspraak over de Led pitten. Lichtbeeld is hangen en wurgen APK waardig. De lijn is duidelijk maar het verschil tussen boven en onder de lijn net wel/ net niet groot genoeg (afhankelijk van wat voor dag de keurder heeft)
Daarnaast vindt de monteur het witte licht niet passen bij zo'n oud beestje, die heeft liever tijdscorrecte gele pitten waar je geen fluit mee ziet in het donker om er dan gewoon niet meer mee in het donker te rijden :mrgreen:

Maar verblinden doe je er niemand mee, dus erop aangehouden worden gaat niet gebeuren.

Ben er denk ik achter waarom dat met de SV wel zo is Giovanni. Die heeft een unit met helder glas waarbij je rechtstreeks in de led strip kunt kijken. Zo'n jaren 90 koplamp met al die lichtbreek vakjes in het glas verhinderd dat.

Denk dus dat ik er nog 2 ga bijkopen voor de auto. Niet deze maand.. en misschien ook volgende maand nog niet, de rekening moet nog komen.
En dan vlak voor de APK even de led pitten uitwisselen met de originele of het er eens op wagen en de led's laten zitten. Dan maar een setje normaal in het dashboard kastje leggen voor het geval de monteur twijfelt.
Het kost een volle minuut om ze uit te wisselen dus even wisselen voor de APK is zo gebeurd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 maart 2018, 19:49 
Ja juist! Ook weer duidelijk :mrgreen:

Gele pitten zijn de meningen over verdeeld. Ik zie zelf met geel licht enorm vwwl beter dan met wit licht. Wit licht uit mijn eigen koplampen verblind op reflecterende objecten zoals verkeersborden, net zo erg als aftermarketxenon van tegemoetkomend verkeer.

Nu we het daarover hebben: sinds stoplichten voorzien zijn van leds, zie ik totaal niet wat er net voorbij een groen stoplicht gebeurd. Zijn er meer mensen die dit herkennen? Of moet ik maar gewoon accepteren dat het nu normaal is dat als er een fietser door rood gaat, ik geen enkele kans krijg om daarop te anticiperen omdat ik hem door dat felle groene licht niet eerder zie dan dat ie over mijn motorkap vliegt?

BerichtGeplaatst: 22 maart 2018, 20:58 
Die heb ik er in zitten. En in de Punto heb ik een brilletje met gele glazen liggen. Iederéén geel licht :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 22 maart 2018, 21:22 

Ik had gele bolletjes in mijn 128 gemeubeld (vond ik mooi staan bij een gele auto) maar zag er zowat geen bliksem mee. Net als met de helder glas bolletjes trouwens, ook een drama. Heb ze nu vervangen voor H4 (foei, niet origineel :oops: ) maar kan nu tenminste zien wanneer ik een boom dreig te raken of roemloos in een sloot verdwijn. Scheelt de helft. Plus dat ouder worden ook niet bevorderlijk is voor goed zicht in het donker :lol: Maar led gaat me dan weer nét te ver in die ouwe bak. Trouwens, ooit een banaan met led verlichting gezien? Nee dus. :mrgreen: Die gele bolletjes heb ik wel bewaard trouwens, je weet maar nooit.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]