Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 20 nov 2018, 19:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 02 maart 2018, 18:55 

Een topic om niet langer de nieuwe aanmeldingen naar onderin de lijst te duwen.

We hadden het eerder over krukas wissels, inlaatspruitstukverhogingen, kritische snelheden van bewegende onderdelen en koppakkingen.

Om af te trappen:

Giovanni, ik hoorde juist goede verhalen over die Punto koppakkingen. Misschien moet ik er eens eentje in 2en knippen en in het boxertje leggen :mrgreen:

Laatst bijgewerkt door Dojrn op 23 maart 2018, 14:52, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 maart 2018, 19:06 
Doe maar niet! Kan je mijn Ypsilon Elefantino Rosso van vorig jaar nog herinneren? Ik verkocht hem afgelopen december met ongeveer 166.000km op de klok. Gisteravond ff contact met de nwe eigenaar gehad, vertoont ook dat ding verschijnselen van een lekke koppakking! Heb hem meteen aangeboden om te komen helpen sleutelen, al is het alleen maar om te zien hoe en waar die koppakking aan overleden is. Ik gok alvast op cylinder 1 aan de kant van de waterpomp :mrgreen:

1 Dankzij wat hulp hier en daar, vaan we er met een paar mensen echt wel achterkomen wat de technische oorzaak van die producteigenschap is.

2 Ik gok alvast op een typische Fire aktie ipv die ene koppakking die ik ooit uit onze Punto trapte :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 02 maart 2018, 22:06 
:mrgreen:

BerichtGeplaatst: 03 maart 2018, 13:39 

Ben even dat Carb flowchart lijstje nog aan het doorkijken maar had eigenlijk nog een paar vraagjes.

Er wordt op de oude Webers met geen woord gerept over type en diameter, lekker bijdehand.
Na wat rondklikken op internet heb ik het idee dat het IDF's zijn, maar durf het niet op zeker te zeggen.
De eerste venturi staat 35 in gestanst, de 2e venturi 28.

De vervangende Dellorto DLRA40's kwamen oorspronkelijk van de sloop. Heb ze van iemand opgekocht die aan het opruimen was en vervolgens met een hoop gevloek schoon weten te krijgen en ingebouwd/ afgesteld.
Daar staat op de 1e venturi alleen het getal.. 1
Afbeelding
2e venturi meldt ook 28

En vraag me niet hoe, maar ik heb dit weten op te duiken op het internet:
Edit: zonder plaatje maar dan maar de link want het .php bestand dat ik als afbeelding geplaatst hebt wijzigt de weergegeven afbeelding naar de laatst bezochte grafiek op die site. http://www.automobile-catalog.com/curve ... 1_3_v.html
80% van max koppel tussen 2000 en 6000 toeren, dat vind ik fijn rijden :mrgreen:

Edit 2: Glad de vraag vergeten. Zijn deze niet allebei flink overbemeten voor dat lieve kleine motortje?

Laatst bijgewerkt door Dojrn op 03 maart 2018, 14:33, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 maart 2018, 13:45 

Het is zelfs gelukt hem voor de 127 op te duiken :mrgreen:
Edit: haha wat een verschrikking de plaatjes wijzigen automatisch aan de hand van waar je op de bronwebsite geweest bent :mrgreen:
Uno momento, maak hier ook wel een link van.

Edit 2: http://www.automobile-catalog.com/curve ... porte.html

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 maart 2018, 17:40 

...Weber... :lol:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Best kans dat er nog wat informatie verstopt zit onder 22 jaar verzamelde oliewalm en prut. Heb een poging gedaan ze te demonteren om ook die op te knappen. Maar alles zat muur en muurvast, de Dello's zaten erin en werkten dus het hele zootje in een bak gedaan en in de schuur gezet.
De Webers zijn er toen afgegaan omdat die links en rechts (maar belangrijkst, langs de asjes van de vlinderkleppen) valse lucht waren gaan trekken. De dello's kwamen toen op mijn pad via het internet, die konden in alle rust opengetrokken worden en van nieuwe rubbertjes, pakkingkjes en ander klein grut van brons worden voorzien terwijl de auto gewoon kon blijven rijden.
Zodoende zitten ze er alweer 2 jaar in.

Achteraf ben ik inderdaad aan de verkeerde kant begonnen met problemen oplossen en kan ik niet meer zeggen wat nou precies welk effect heeft gehad. Eerst bougiekabels+ verdelerkap, dan uitlaat en daarna pas de carbs had achteraf handig geweest.

Maar toch, dat de Dello's er eenmaal fatsoenlijk schoon op zaten reed de auto wel fijner dan met de Webers.
Wie weet had ik met alleen een nieuw setje voetpakkingen voor de Webers al wel hetzelfde resultaat gehad. We zullen het nooit weten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 maart 2018, 18:16 

Misschien ga ik dat in de aankomende dagen eens doen, gewoon om het te weten. Gok op 36, het oogt nèt wat kleiner dan de Dello's.
Maar het is dan alleen voor het idee. De enige reden die ik kan verzinnen om ooit die Webers nog uit de kast te trekken is als de Dellos overgaan op een andere motor en ik de 1.3 gebruiksklaar wil houden.

Wat dan weer een enorme sta-in-de-weg gaat worden. Samengevat, ze liggen al 2 jaar in de doos en daar blijven ze nog wel even. :P

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 maart 2018, 18:49 
Backfire? :shock:

BerichtGeplaatst: 03 maart 2018, 19:05 

Cool!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 maart 2018, 13:02 

De klucht gaat voort.

Nieuwe uitlaat geleverd, niet ideaal passend maar met wat gewring gelukt blijkbaar.
Er zit geen knappe las op, ding is zo lek als een mandje.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]