Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 18 jun 2018, 19:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 22 feb 2018, 15:25 

Gasklep huis inmiddels weer gemonteerd fout code blijft terug komen vind wel dat hij behoorlijk uit de uitlaat naar benzine stinkt tijdens de opwarm fase zodra de kachel een beetje warmte afgeeft is de stank weg
mvg
Hans

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 feb 2018, 16:11 

Dank voor je uitleg ga hiermee morgen aan de slag, heb net een Fiat dealer gebeld die zei die OBD2 scanners geven geen goede info kom maar langs dan gaan wij hem testen kosten 47,50
mvg
Hans

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 maart 2018, 17:10 

UPDATE
Vandaag een 2e hands gasklephuis binnen gekregen komt van een Fiat sporting 1.1 uit 2001 met een km stand van 70.000
maar het probleem blijft
Koude start perfect, loopt gelijk mooi rond maar tijdens de eerste paar minuten stinkt hij behoorlijk uit de uitlaat naar onverbrande benzine.
zodra de motor een beetje warm wordt is er geen benzine lucht meer waarneembaar
het is net of de ontsteking voor een fractie van een seconde stopt tijdens het intrappen van de gaspedaal.
vervolgens OBD scanner aan gesloten en die gaf aan dat er geen fout code,s zijn.
wie o wie weet waar het probleem zit?
mvg
Hans
Vervolg
vandaag 04-03 oude gasklephuis weer gemonteerd geen verbetering, alle stekkers van de aanwezige sensoren nagekeken en die waren brandschoon.
tijdens het wisselen van de gasklephuis zag ik onderin het inlaatspruitstuk een beetje benzine en het geheel ziet er vettig uit, is het mogelijk dat de benzine te oud is geworden
de tank is nu bijna leeg er is door de vorige eigenaar 4-5 maanden geleden voor het laatst getankt de tank was toen 3/4 vol en er is 500 km mee gereden.
aan de rechterkant als je voor de motor staat zitten 2 sensoren op het inlaatspruitstuk de onderste zit vast met een veer en de bovenste zit vast met 2 torx boutjes
waar dienen die twee sensoren voor?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 maart 2018, 22:13 

Mijn gok is de temperatuursensor die signaal naar de ecu geeft,
voor wat zo een dingetje kost allicht het proberen waard

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 maart 2018, 22:57 

Bij stationaire toerental slaat de linker ventilator na ongeveer 5 minuten aan dus ik neem aan dat de temperatuur sensor goed is en de kachel wordt ook goed warm dus de thermostaat werkt ook goed.
De rechter ventilator treed in werking als de airco aan is en die is 2 jaar geleden voorzien van nieuw koude vloeistof.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 maart 2018, 14:09 

de temperatuursensor van de inlaat temperatuur staat los van je thermocontact in je radiateur die ervoor zorgt dat je fans schakelen.

De temperatuursensor van je inlaat...
van magneti marelli kost die nog geen 15 euro dus niet echt bedragen waar ik langer als 20seconden over nadenk om te vervangen.

https://www.auto-onderdelen24.nl/fiat/s ... categories[]=3939

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 maart 2018, 16:04 

Kan laatst genoemde sensor niet niet vinden, heb de auto door een prof uit laten lezen resultaat geen fout code,s
hij heeft een proefritje gemaakt en hij dacht dat de MAP sensor niet fris meer is.
heb vervolgens de dealer opgebeld het probleem voorgelegd en hij zei "ik ben er 90% van overtuigd dat de MAP sensor stuk is"
wordt vervolgd.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 maart 2018, 20:54 

Update,
De map sensor is goed alles nagelopen, hij zou het in principe goed moeten doen, krijg geen foutmeldingen meer.
maar ik denk dat het probleem in de tank zit de benzine is nu ongeveer 6 maanden oud, tank is bijna leeg ik ga morgen 10 ltr
verse benzine halen daarbij doe ik een flinke scheut forté nr. 2 in om alles te reinigen
wordt vervolgd

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 maart 2018, 14:34 

Opgelost
Gisteren 10 ltr verse benzine getankt flinke scheut forté 2 erbij gedaan, warm gestookt motor komt nu goed op toeren en geen benzine lucht waarneembaar
dus het probleem zat in oude/vervuilde benzine
iedereen bedankt voor het meedenken
mvg
Hans

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]