Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 22 okt 2018, 16:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Fiat punto evo zekering
BerichtGeplaatst: 22 jan 2018, 20:27 

Een tijdje terug ben ik bij de Fiat dealer langs geweest voor mijn Fiat punto evo te laten uitlezen in verband met een lampje van het motormanagement. Na het uitlezen bleek dat het koelcircuit onderbroken was. De auto bleek een tik te hebben gehad waardoor de radiator tegen de ventilator zat. Ik heb inmiddels de radiator vervangen voor een nieuwen en de zekering verwisseld die het lampje deed oplichten.

Toen ik dit gedaan had ging het lampje uit, maar na 50 kilometer ging het lampje van het motormanagement weer branden. Helaas kan ik in het serviceboek wat bij de auto niet terug vinden waar de zekering voor dient. Het betreft een mega zekering 60 ampère. Bijgevoegd vindt u een foto. Het betreft de zekering in de 2e kolom, tussen de bruinen en de gele zekering. (de zekering waar het om gaat is verwijderd op de foto)

Kunnen jullie mij vertellen waar deze zekering voor dient, dan weet ik waar ik moet gaan zoeken.
Kenteken van de auto is: 18-STL-5 (1.3 multijet diesel)

Afbeelding

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 feb 2018, 23:13 

Staat dat niet gewoon op het deksel? ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 feb 2018, 23:27 
Bekijk eerst die zekering zelf eens goed? Als je de pootjes naar elkaar toe beweegt, wil het nog wel eens gebeuren dat er een breuk zichtbaar wordt. Kwestie van een nwe zekering erin drukken en het gaat weer een jaar of 5 a 6 goed.

BerichtGeplaatst: 13 feb 2018, 22:39 

De zekering is door, je ziet ook dat de zekering blauw is door de warmte. dus ik vermoed dat ergens kortsluiting wordt gemaakt o.i.d.
Helaas staat niks in de deksel :cry:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]