Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 17 jul 2018, 09:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 11 maart 2018, 22:28 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 jul 2013, 18:57
Berichten: 279
Woonplaats: Leiden
Ja bestaat wel, niet echt de "werkbeschrijving" ervan, maar een plaatje op deze leuke site

https://www.127-sport.de/

Behoorlijk naar beneden scrollen staan de schijfremmen

_________________
F/I/A/T/ 127 Brazil Fiorino MK2


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 31 maart 2018, 15:39 
Offline

Geregistreerd: 28 maart 2013, 22:21
Berichten: 39
Woonplaats: Leusden
Je bedoelt deze??
Ziet er inderdaad vet uit :mrgreen:

Jelle


Bijlagen:
image.jpg
image.jpg [ 46.34 KiB | 754 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 31 maart 2018, 19:52 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1054
Dat is haast full-race. Niet alleen schroefset achter, maar kijk eens naar de remleidingen en de "gelochte schijven ". De tapeinden zijn voor meer sterkte en eenvoudige montage tijdens de race. Omdat die remmen achter niet zoveel te doen hebben, en de handrem achter, met schijven vaak tendeert om vast te gaan zitten, hou ik mijn trommels aan... De verbetering aan de remleidingen en slangen is zeer interessant, ook voor op de weg. "Gelochte schijven" heb ik op de 850 en dat bevalt erg goed. Al heb je een soort van slepend geluid, dat deze gaatjes teweeg brengen... kan echter geen kwaad.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 01 apr 2018, 12:02 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 jul 2013, 18:57
Berichten: 279
Woonplaats: Leiden
Idd, die foto, is (te) VEEL van het goede, zo ernstig heb je de schijven achter niet nodig, de remtrommels voldoen genoeg, ook op het circuit! Dikkere voorremmen, dat is wel lekker, en heb je meer aan!
Bijvoorbeeld deze ;)
Afbeelding

Idd, ook die tapeinde's zijn erg handig met monteren van de wielen!.

De flexibele remleidingen heb ik zelf samengesteld/gemaakt. is een beste upgrade!!
Afbeelding

Afbeelding

_________________
F/I/A/T/ 127 Brazil Fiorino MK2


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 01 apr 2018, 14:48 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1054
Bakkers, kunnen ook van alles ;) ;) . Dat ongeluk met je 1300-tufje kan ik me dan ook helemaal niets bij voorstellen. Heb je er de startmotor opgezet, en niet eerst rondgedraaid met de hand, heel rustig ? Die voorklauwen en remmen, komen van een Alfa 145 of hem ik dat fout ?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 01 apr 2018, 15:33 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 jul 2013, 18:57
Berichten: 279
Woonplaats: Leiden
Joop, je zit in de goede hoek, UNO turbo remklauwen/ AR155 remblokken, F/i/A/T/ Palio schijven ... :mrgreen: :mrgreen:

Ik heb zeer waarschijnlijk met de zuigers omhoog, en de (2)kleppen naar beneden, de kop er op gezet,en lekker "op moment" gezet, daarna de krukas en nokkenas op de merktekens gezet, riem er om...rustig draaien aan de krukas, en zag dat er van 2 kleppen de klepbekers niet genoeg om hoog kwamen :o :o :o

Nouja...beginners foutje, alleen 2 kleppen krom qua kosten, alleen kost wat meer tijd hé, leermoment, geen punt!!

_________________
F/I/A/T/ 127 Brazil Fiorino MK2


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 apr 2018, 22:27 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1054
Potverdomme dikke pech.... Heb je er een dikke nokkenas opgezet met erg veel lift ? Ik draai meestal de krukas iets terug, om hem een beetje ruimte te geven... Maar gek is dat wel, aangezien een gemonteerde nokkenas altijd enkele kleppen opent. ik heb dan schijnbaar altijd nog geluk gehad, al behandel ik het wel alsof je een bankkluis opent... Ik weet eigenlijk niet of bij montage van de kop de nokkenas op zijn merkteken moet staan... Toch eens lezen hierover... De zuigers van de Sport hebben toch uitsparingen voor de kleppen ? Zou toch genoeg moeten zijn, al doen de echte profi's dit met een soort kit volgens mij, om de afdrukken te lezen...
Maar ik wist niet dat ze zonder startmotor niet zo krom konden gaan.... Wel erg hoor Willem, je doet ja erg je best. Maar ze zeggen : Je bouwt er een aantal, en bij de 3e bevalt het je... PFFF.
Maar, NO GUTS NO GLORY !!!
Groetjes Joop


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling