1)
Hoi.
Heb jij ook een Doblò type 1, of Doblò-I met dat nieuwerige neusje en meestal tot een bouwjaar van ongeveer tot 2010 ?
En doe je hier meer mee dan alleen zaterdags wassen of zuigen?
Dan is het misschien een idee om je in te voegen op mijn topic over de koplamp van de Fiat Doblò.
Samen met de andere Doblònezen kunnen we dan lekker off-topic gaan over onze geweldige aanwinst.
De Doblò is namelijk een bijzondere eend in de Fiat-bijt, oa. omdat het een MPV / luxe bestelwagen is en niet uit Italië komt met een Spaanse naam.
Ga je in de Doblò plaatsnemen, dan overweldigt je direct dat speciale Doblò-gevoel wat geen enkele andere Fiat jou kan laten beleven ( No Offence

).
Al alleen hierom hebben wij speciale behoeften die andere Fiat (be)rijders niet kennen, zoals de koplamp, die is werkelijk uniek en zit enkel op de Doblò.
Omdat de Doblò helaas geen zelfstandig merk is, zijn we genoodzaakt samen te heulen met die andere Fiatielen, maar..
Voor die speciale zaken zoals 'De Koplamp' hebben wij elkaar gewoon heel hard nodig, dus.. Voeg je in bij de Doblònezen!
Geen idee wat de Moderator / webmaster / eigenaar van dit broodnodige en gezegende forum hier van vindt? Moet ik Vaticaanstad eigenlijk inlichten?
Ook geen idee waar dat op dit forum plaats zou moeten vinden, kon zo gauw en op hint geen ander plekje vinden als "Sleutel projecten en Tuning".
Dacht dat Punto-mensjes een eigen forum hebben, maar om nou met 2 man sterk een nieuw forum te beginnen is ook maar zielig.
Heb gezien bijvoorbeeld op het 'www' en Feesboek dat Doblò-clubs in Nederland te weinig animo hadden om te bestaan.
Dus proberen we hier maar onze zin door te drukken
Mocht het alsnog uit de hand of spuigaten lopen dan sta ik persoonlijk in voor een Doblònezen-club.nl uit het net te stampen.
Disclaimer: Mits dat volledig te realiseren is.
Maar wees eerlijk, dat zal er waarschijnlijk toch nooit van komen om bovenstaande redenen.
In de rubriek "Sleutel projecten en Tuning" heb ik bij deze een topic geopend over mijn 'koplamp' en hoop dat beginnende Doblònisten zich invoegen.
Geen idee hoe dat er dan precies uit komt te zien, ik neem aan dat ik de nieuwe Doblònisten [Doblònisten = nieuwkomers]
[Doblònezen = ingevoegde Doblònisten] welkom heet en aanhoor wat ze op hun hart of 'koplamp' hebben.
Het gejank en gezeur over mijn eigen koplamp zullen ze dan maar op de koop toe moeten nemen dacht ik zo.
Het zal ook echt geen apart Doblo-clubje worden hier, enkel een pagina waar Doblònisten en Doblònezen hun ei of koplamp kwijt kunnen
tussen andere Doblònezen die hun wèl begrijpen. Meer vragen we niet hoor.
Het leukste hier is bijvoorbeeld ook de vrijheid om je auto een naam te geven, zo heet mijn Doblò 'De Xardinaal', vraag me niet waarom.
U begrijpt, wij in de minderheid, zijn anders en willen ook geaccepteerd worden en hierdoor kunnen wij dan weer beter invoegen tussen
de 'normale' Fiat forummers omdat iedereen dan weet dat we speciaal zijn maar hun ook.
Als wij het antwoord niet weten, dan zeggen we doodleuk dat dit een Fiat forum is en ze een andere pagina op dit forum moeten zoeken.
Mocht de dagelijkse leiding het hier niet mee eens wezen of zijn en de topic per direct naar de prullariabak verwijzen dan zeg ik:
No hard feelings, we sputteren dan toch wel ergens op het 'forum' rond, en moeten ze maar lekker de zoekfunctie overbelasten.
Ow, zit net te bedenken dat als het niet meer over de koplamp gaat het dan wel een zootje gaat worden op 1 pagina.
Sorrie, vergeet alles maar, we blijven dus gewoon een achtergesteld Fiat-nomaden-volkje, pindakaas.
Dank! En alvast bedankt voor die bloemen.
Ciao.
Doblo-volk, weet dat je niet alleen staat!