Forum Fiatclub.nl

Het forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 08 dec 2022, 07:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 25 jun 2022, 00:25 

Ziet er goed uit, u bent een harde werker en een rijker man dan ik met die mogelijkheid, ja mis mn garage wel.
Maar heb in ieder geval nog iets van een oprit waar het allemaal kan laten gebeuren, alleen niet meer zo uitgebreid als toen.
1 ding mis ik toch wel aan de auto en dat is meer mensen die ook met een Doblo bezig zijn, dat was met mn vorige auto's toch anders, maar heb de auto ook om een reden.
Aan de andere kant ontdek ik steeds meer overeenkomsten met andere Fiats dus als de mijne zo wordt zoals ik in gedachten heb zal ik toch extra trots wezen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 jun 2022, 23:34 

Harde werker valt mee, gewoon rustig aan en beetje bij beetje.

Ik bestel mij wel de krik en bokken, wil niet meer verder op deze manier. Ook ben ik een waslijst aan onderdelen nodig en gelukkig op het laatste moment even het bedrijf gecontroleerd; blijkt zeer negatief aangeschreven te staan. Ik moet dus even verder zoeken op internet en ondertussen zet ik de auto op bokken om alvast delen los te halen en op te knappen van de remmen. Ik moet hoe dan ook nieuwe schijven hebben, een achterste wiellager, remschoenen en wie weet ook de trommels zelf. Verder ga ik voor revisie van de remcilinders voor en wil alles even netje's in de lak hebben. Wat ik tussentijds tegenkom kan ik dan ook mee bestellen. O ja, en de spiegel bestel ik ook nieuw omdat deze maar 26 euro kost en niet naar de sloop ga daarvoor. Zodra de bokken binnen zijn komen de foto's van het klussen.

Goed om te horen dat je vergelijkbare kunt vinden en daardoor trots in je eigen project kunt hebben, mooi om te horen en ben benieuwd.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 jun 2022, 12:20 

Ja zoals ik zei had ik nog 1 obstakel en kost me mn hele budget en tijd, maar de helft heb ik nu voor elkaar dus nog ff en kan ik met de auto beginnen.
De garage krik werkt heel fijn die had ik al langer en met de as-steunen erbij kan ik nu alle kanten op, ook een stuk veiliger, al leg ik nog steeds wielen onder de auto.
Bij remmen plaats ik altijd remblokken EN schijven/trommels, hoeft niet altijd enorm veel meer te kosten en is gewoon stukken beter, vooral als je langer met de auto wil doen.
De remtrommels bij mij zien er uit alsof het de originele nog zijn, zo verroest, die zullen dan ook nog wel aan de beurt komen.

De spiegels, tenminste bij mij ben ik achter gekomen, geen idee of jouw model dat ook heeft, zit verwarming in, zou dus ff kijken of je bedrading kunt vinden.
Zou jammer zijn als je bedrading hebt lopen en er spiegels zonder verwarming op zet dan.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 jun 2022, 01:54 

Ik ben nog even aan het zoeken geweest maar wil assteunen hebben die tot 50mm kunnen, maar dan is er geen betaalbare krik die deze hoogte kan brengen (of ik moet onder de krik een paar 50x50 tegels leggen), gaat dus even zoeken worden. Zelf leg ik de banden er ook onder voor extra veiligheid.

Morgen eerst maar een poging doen om de betonbanden in de grond te krijgen zoals het hoort. :lol: Het liefste zou ik mijn achterschutting direct weghalen, maar heb achter het huis nog een aanhanger, quad en diverse staan die dan voor het jatten zichtbaar zijn. Twijfels omdat ik alles alleen moet doen voor de tegels en garage.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 jun 2022, 23:22 

Hoe brand ik mijn koppelingsplaten op: https://www.youtube.com/watch?v=IuNY298oe5o :roll: Niet helemaal mijn idee bij 4x4, denk dat er dan geen auto overblijft en zo zie ik het niet voor mij (volgens mij ook doodleuk op zomerbanden). En dan al met een gang het waterinduiken is ook niet heel slim denk ik... Laat mij maar lekker op gras, modder, sneeuw, beetje kiezel en een waterbadje van 20cm rijden (Geen modderpoel); wellicht pak ik een keer een heuveltje mee van 50 cm hoog of iets.. :lol:

Ik wil ook maar een beetje extra hoogte hebben die ik eventueel deels met de banden kan halen als het maar om 3 tot 5 cm gaat (mits mijn wielkasten het toelaten). Uitlaat iets beter wegwerken dat ik die niet ergens achter laat hangen en betere banden. En dan kan ik wel denken aan Dif. lock of iets inplaats van AWD maar dat is voor mij niet per definitie nodig. Denk dat veel mensen denken dat ik direct denk aan dik off-road gaan met rotsklimmen en modderbadje's waar ik nooit uit kan komen, of gewoon door 50 cm water wil gaan rijden :lol: Nee ik bouw geen Nissan Patrol of Defender achtig iets. ;) Geen dure bullbar of opsmuk, alleen als ik meerwaarde zie wellicht een lier voor een uiterste situatie maar zelfs dat is een twijfel en niet een investering die ik het echt waard vind.

O ja, ik wil natuurlijk ook niet dat mijn aandrijf assen compleet scheef staan als ik ga ophogen, dus vandaar een minimale verhoging die relatief haalbaar binnen de grenzen van wat mogelijk is. Het is dus beetje's aan cm sprokkelen om omhoog te gaan aan de voorzijde. Doe dan wel alsof ik het wel even doe, maar snap dat er ook grenzen zijn en wil niet alles laten slijten als een gek. De reden van een snorkel is niet zo zeer water, maar als ik een keer met meer mensen ga rijden wil ik niet mijn filter compleet vol laten zuigen met zand (denk aan droog weer en een zandpad), ik zet mijn kapper dan ook naar achter gericht. Ik ben geen sportfilter nodig op mijn 1.2 motor zoals deze nu standaard is, dus verder geen dure sportfilters of cool air intake gebeuren.

How Different Types of Suspension System Works? Explained in Details
https://www.youtube.com/watch?v=UXn5lgtqrpA

NEVER be confused by HORSEPOWER and TORQUE again - HP and TORQUE EXPLAINED in the MOST VISUAL WAY
https://www.youtube.com/watch?v=MBXpB4bDp_o

OPEN diff vs LSD vs WELDED diff - VISUALLY + In depth EXPLAINED - Version 2
https://www.youtube.com/watch?v=1B1FNs5bgrE

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 01 jul 2022, 11:18 

Buhh, pijnlijk om te zien haha, had zn auto ook inderdaad wel beter aan mogen passen voor dat werk.
De lier kan echt wel een levensredder wezen, als ik de kans krijg komt die er wel op.
Maar is ook een hobby apart, zijn toch wel een paar dingen waar je op moet letten.
Vond die velgjes wel mooi trouwens maar moeilijk aan te komen had ik al gezien.

Vroeg me nog wel af als je 4x4 heb of je dan wel kan kiezen nog tussen 2 of 4 wiel aandrijving, of dat het een vaste verhouding is.
Had begrepen dat je met 4x4 een stuk minder zuinig rijdt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 01 jul 2022, 15:25 

Lier is handig weet ik vanuit het verleden, ik heb 2x vastgestaan met een FWD auto dat ik hem goed had kunnen gebruiken, gelukkig kun je met 50 euro een boer met een trekker prima vragen om hulp.

AWD, 4x4, FWD of RWD zijn allemaal keuzes die je kunt overwegen afhankelijk van de doelstelling wat je wilt. Zelf wil ik de Ardennen regelmatig bezoeken (slechte wegen, veel hobbels/bobbels, en bij nat weer een klieder bende). Voor mijn lange vakantie ga ik richting Denemarken, Finland, Ijsland, Zwitserland en omstreken, voor mij is dit de reden om voor AWD te gaan en dan de optie om met allen FWD te kunnen rijden omdat dit idd een stukje zuiniger is. Nu is het wel zo dat ik met de banden op zuinigheid ga inleveren omdat ik een goed profiel wil hebben voor extra grip tijdens slechtere omstandigheden. Maar hoe ik het ook wen of keer, alles hang geheel af van de aandrijflijn wat goed past en wat er allemaal beschikbaar is. En uiteraard niet te vergeten dat ik nu ook maar 1 op 13 rij in gunstige omstandigheden.

Maar... Zo kan ik nu wel vrolijk alles willen repareren, maar als alles vervangen gaat worden is het weggegooid geld, dus eerst alles loshalen en uitmeten wat kan of niet kan. Het is echt een project auto waar de tijd voor is en wat geen haast heeft. Ik heb heb nog een auto ter beschikking dus deze mag prima in de garage blijven staan.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 jul 2022, 01:23 

Sorry was ff druk.
Lier zeker aan te bevelen als je 4x4 Ardennen gaat doen, lijkt mij trouwens ook wel geweldig zon ritje, maar heb extra geen 4x4 genomen om de extra kosten en ik heb ook een ander doel met de auto.
Maar daarom vroeg ik dat ook met die constante 4x4 want op de autobaan heb je daar geen nut van en zuipt ie enkel meer, dus uit kunnen schakelen heeft dan echt wel mijn voorkeur.
Denk inderdaad als je tot niet standaard 4x4 wil ombouwen dat je zeker de tijd er voor moet nemen, is een originele geen optie dan?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]