Forum Fiatclub.nl

Het forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 24 sep 2022, 17:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 11 apr 2018, 16:05 

Hoi. Heb sinds 10 maanden een Fiat 500L 1.4 T-Jet. Origineel 120 PK ik heb hem de eerste keer bij ATM-Chiptuning in België laten chippen. De eerste keer had ik 135 PK en 193 nm. Waar de auto origineel bij 2700 rpm 75 PK had, had ik nu 125 PK met het gevolg dat ik bij het wegrijden niet aan het gas kon komen of de auto schoot vooruit. Na gebeld te hebben dat hier niet mee te rijden was kon ik terug gaan en werd de auto opnieuw gechipt. Nu heb ik 160 PK en dik 300nm maar wel over de hele range wat heerlijk te rijden is. Dat de fiat 1.4 120 PK geen echt zuinige auto is was mij bekent maar! Na het chippen kom ik op de autosnelweg bij een constante snelheid van 120 nog niet meer aan 10 liter op 100 hij gebruikt dus meer, net geen 11 liter. Nu is mijn vraag of dit normaal is of dat er toch iets verkeert staat afgesteld? Mvg Tony

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 apr 2018, 18:44 

Hoi Tony,

Wanneer je het aan FIAT vraagt zal deze zeggen dat de boel behoorlijk verkeerd staat :mrgreen:
En tja, wanneer je energie/vermogen uit je motor wilt halen moet je er ook wat in moeten stoppen, het is dus vrij logisch dat je verbruik omhoog gaat.
Op een rollenbank zou je kunnen laten uitmeten wat de uitstoot is bij deellast en bepalen of het goed staat of niet.

Jelle

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]