Forum Fiatclub.nl

Het forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 02 okt 2022, 03:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 109 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 28 okt 2017, 16:32 

Michelin maakt wel weer bepaalde oude banden en maten voor oldtimers:
http://classic.michelin.com/de/Oldtimer-Reifen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 okt 2017, 20:52 

Banden is wel het laatste waar je op moet bezuinigen.
Al heb je bij sommige oldtimers niet heel veel keus omdat ze zulke afwijkende velg- en bandenmaten hebben dat er bij de moderne banden niks te vinden is. Als je bijvoorbeeld een Peugeot 504 hebt met TRX velgen dan moet je 190/65 HR 390 banden hebben; dan ben je gauw uitgewinkeld bij de moderne bandenboer. :D
Geldt natuurlijk ook voor voorloorlogse auto's die nog op ballonbanden rijden van soms 18 of 20 inch.

Ik heb zelf met m'n Seicento al problemen om fatsoenlijke banden te vinden. Origineel ligt daar 175/50 R14 onder en die werden in het verleden geleverd door Goodyear en Pirelli. Die zijn er inmiddels beiden mee gestopt en het enige wat er nog in die maat te vinden is is de Sonar Sx608; afgrijselijke Chinese troep. Ik weiger daarmee te gaan rijden. Dus ben ik nu uitgeweken naar Yokohama A539 in de maat 185/50 R14. Niet ideaal want eigenlijk te groot, maar de enige fatsoenlijke band die past. :(

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 okt 2017, 01:17 

http://www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 okt 2017, 09:37 

Iedereen dank voor alle reacties, zeer gewaardeerd! Conclusie bij mij: ik laat het mooi nog even zoals het is, wetende dat de 1100 ongegeneerd veel hebben kan. Ik neem de herrie wel voor lief. :D

@gatti500: dat is een verdraaid handig tooltje achter die link; heb 'm bij mijn favorieten gezet. Zo voor een snelle rekensom voldoet 'ie prima denk ik.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 okt 2017, 20:09 

Ik heb zelf ook een keer in Excel zo'n tooltje geschreven om de omtrekken te bereken dus het berekenen is het probleem niet, er is in 14 inch gewoon weinig te krijgen met zo'n kleine omtrek. Maar verder ben ik best tevreden met de yokohama's dus ik hoop dat ze die voorlopig blijven maken. 8-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 okt 2017, 09:36 

Vrees alleen dat ik dan een spacertje nodig heb achter, heb nu al een randje van het binnenscherm en mep moeten geven omdat het af en toe aanliep. :lol:
Maar misschien valt het mee, deze Yokohama's zijn erg breed voor hun maat. De originele Pirelli P6000's waren officieel maar een centimeter smaller, maar in de praktijk was het verschil veel groter.

En hard slijten is alleen maar goed, heb op m'n coupe P Zero Nero's liggen, die slijten ook als een gek, maar wel lekker veel grip. 8-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 okt 2017, 23:25 

Oef! Da's vlotjes! F1 banden gaan bijna nog langer mee.
Ik heb ooit een setje Viking Staal Radiaal gemonteerd onder mijn 128 special. Waren goedkoop. Goedkoop bleek duurkoop; die krengen waren na 8000 km. compleet tot op het canvas versleten. Grip hadden ze ook nog eens niet, wél veel gepiep in de bochten, of je nog hard reed of niet. Ja, sporing en uitlijning van de 128 waren dik in orde. Al dat gepiep gaf veel afkeurende blikken bij fietsers en voetgangers... :mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 15 jan 2018, 13:05 

Het Nieuwe jaar in ,nog geen beslissing over de motor maar wel een ander bankstel even opgehaald in Doetinchem met de Ypsilon 1.1 elefantino bleu
heerlijk en zuinig en pittig met 120/130 over de snelweg . maar goed mooi en niet versleten alleen goed schoonmaken dit interieur
compleet met tapijt en de rest , het andere project met de x1/9 staat nog even stil daar er toch ook een beschadiging in de zuiger blijkt te zitten.
maar de x1/9 rijdt , 1 project tegelijk er is nog veel te doen aan deze Lancia
[url]Afbeelding[/url]
[urlAfbeelding][/url]

Laatst bijgewerkt door Rita op 17 jan 2018, 12:20, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 15 jan 2018, 13:15 

Zien er heel netjes uit Rita !!!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 109 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]