Forum Fiatclub.nl

Het forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 02 okt 2022, 02:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 109 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 02 okt 2017, 13:25 

Is het een eigenlijk geen Fiat maar ik noem het maar een Fiat met Gucci koetswerk ,dus hoop ik dat hij hier mag blijven
naast mijn Ypslion 55 vond ik deze voor weinig in Kortenhoef, gekocht als project een leuke Italiaan waar ik een beetje gek op werd
zijn goudkleurige body met origineel schuif kanteldak en alcantara bekleding vond ik de moeite waard om op te knappen.
met zijn 1.4 Pratola Serra motor die al veel heeft gelopen 267000 km moet ook worden nagekeken of vervangen.
[url]Afbeelding[/url]
[urlAfbeelding][/url]
[urlAfbeelding][/url]
[urlAfbeelding][/url]

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 okt 2017, 13:41 
Superleuk ding! Heel veel plezier ermee! Hoop dat je er net zo'n lol mee beleeft als wij met de Y Elefantino Rosso!

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 okt 2017, 14:23 

Ja ik reed al in een Ypsilon 55 elefantino bleu rijd ook super leuk ,daarom toen ik deze tegen kwam toen moest ik hem hebben
de 1.4 zou een afstammeling zijn van de 1.4 tipo maar het blok is wel total anders van opbouw
ik denk dat de nokkenas is ingesleten daar wat schade is te zien onder de oliedop
maar ja ik heb hem dan ook als opknapper gekocht

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 okt 2017, 14:49 

Dat blok is de 12 klepper die ook in de Brava werd geleverd; nooit geweten dat die ook in de Ypsilon gezeten heeft. :shock:
Wat de oorsprong van dat blok is geen idee. Staat mij bij dat die dingen destijds de naam "torque" meekregen maar kan er online niks over vinden...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 okt 2017, 20:13 
Het enige wat ik van deze motor herinner is dat er altijd malheur met de kop was. Maar wat het voor blok is? 1370 lees ik, is dat dan gewoon de oude lampredi 1.4 zoals in de Uno, Tipo en Tempra? Maar dan met een rare eendagsvlieg kop erop geschroeft?

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 okt 2017, 23:19 

Nou ja wat het ook is , hij heeft al 267000 km op de teller en geen rook uit de uitlaat of carterventilatie ,wel is het zwakke punt de nokkenas
ook volgens de engelse club b, bij de mijne is deze wellicht ook versleten.
ja het is een 1dags vlieg daarna was er alleen de Fireblokjes er in waarom Lancia dit deed geen idee
rijd wel lekker beetje vergelijkbaar als de uno 75sx of de latere Bertone

https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Prat ... ar_engines

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 okt 2017, 13:57 
Dat is hetzelfde motortje wat ook in de Bravo en Brava lag toch?

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 okt 2017, 15:02 
Nooit geweten dat dat onderblok een zusje van de roemruchte TikSpark familie was :shock:

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 okt 2017, 15:06 
Nou Rita, mocht het motortje dood gaan, de Barchetta 1.8 met 130pk past ook in dat geval. Nu nog iemand vinden die het eeuwige kapotlopende drijfstanglagers probleem weet op te lossen bij die motorenfamilie!

Of je gaat op safe en hangt er meteen een 120 of 155pk T-jet uit de ongekend betrouwbare Firefamilie in :mrgreen:

Wat zal dat Yppie vliegen! :mrgreen:

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 okt 2017, 20:36 
Bigend. Trekken zo krom als een ei. Heb een keer gezien hoe iemand de onrondheid demonstreerde en was gelijk genezen van dat verder fantastisch lopende motortype. Ook al omdat de krukas niet genitreerd schijnt te zijn, hij waarschuwd niet, het is ineens KABOEM en de drijfstang van meestal de derde cylinder komt met een klap dwars door het onderblok naar buiten :roll:

Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 109 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]