Forum Fiatclub.nl

Het forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 24 sep 2022, 17:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 17 maart 2017, 22:03 
Offline

Geregistreerd: 02 dec 2014, 01:14
Berichten: 789
850 of 127 zuigers ?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 maart 2017, 22:53 
Zo mooi om te zien!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 maart 2017, 23:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 jul 2013, 18:57
Berichten: 298
Woonplaats: Leiden
MOOI !!!!!

_________________
F/I/A/T/ 127 Brazil 1300


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 maart 2017, 09:41 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1335
Tarabusi 850 zuigers, vandaar het symbool met het vliegwiel-tekentje, ipv de pijl naar de distributie...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Oliepomp was prima, evenals de nokkenas. Alles gaat er weer in, en voor de aanloopfase gewoon een beetje molycotevet op nok en nokvolgers...
Afbeelding
Afbeelding
Charles wil dingen laten glimmen, zelfs op gevaarlijke plekken. Dus geholpen met loctite...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 maart 2017, 09:58 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1335
Bij zuiger 1 brak de olieschraapveer en daar moet op gewacht worden.. Bij montage van de zuigers was er foutje gemaakt en klemde de ring...knap...Is al weer klaar, volgende week er maar in...
De kop is ook weer terug, gelukkig is er iemand met geduld in de buurt. Was behoorlijk krom, aldus laurens :lol: :lol: :lol:
Nee, deze wordt niet uitgeliterd of bewerkt, alleen de kanaaltjes iets...
Afbeelding
Uit 1965, volgens de gietstempel op het distributie-cover...
Inmiddels liggen er 2 DIC's te wachten op een nieuwe as, en is Charles met een ICF aan het poedelen. Hij glimt er van.. :o :o :o
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Jaja, het mot glimme...bling-bling.... :roll: :roll:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 maart 2017, 14:52 
Offline

Geregistreerd: 02 dec 2014, 01:14
Berichten: 789
de 127 en 850 zuigers zijn in beginsel identiek op 1 mm compressiehoogte verschil na
meen ik eens gemeten te hebben...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 maart 2017, 15:49 
Offline

Geregistreerd: 05 feb 2014, 14:04
Berichten: 395
Woonplaats: Zuidwest Drenthe
Dit vind ik prachtig om te zien en te volgen tot het eindresultaat. Dino en ik hebben eens een 600D motortje onder handen genomen (nou ja, hij sleutelen en ik schoonmaken dan :D ). Eén van de cilinders was door een defecte koppakking zodanig ingevreten dat we eigenlijk al op zoek zouden naar een ander blokje. Een revisiebedrijf zei dat ze in de beschadigde cilinder wel een bus konden plaatsen zodat het originele blok bij de auto kon blijven. Gedaan en na montage liep 'ie weer als nieuw!
Het lijkt me dat deze motor bijna dezelfde opbouw en componenten heeft, behalve dan dat 'ie de "andere kant" op draait, klopt dat? Veel succes met de revisie!

_________________
Koninklijk blauw is niet lelijk.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 maart 2017, 16:01 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1335
Klopt Anne, de 600 begon de 100-motoren-serie met luttele 633cc, daarna kwam de 600D met 767cc en daarna kwam de Fiat 850 met 843 & 903 cc. Maar er waren heel veel varianten, gebouwd door Carlo Abarth, Fiat zelf en natuurlijk.... Seat. Zo waren er 700, 800, 847,965, 982, 1010 en 1047 varianten... Gatti weet daar echter veel meer over te vertellen dan ondergetekende. Hij heeft de hele encyclopedie in zijn hoofd, ik maar een paar delen... Vermogens van 23 tot 118pk.... Binnenkort in de Bella Macchina....


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 maart 2017, 18:00 
Offline

Geregistreerd: 02 dec 2014, 01:14
Berichten: 789
en de 817 cc versie voor amerika , onder 50 cubic inch cylinderinhoud behoefde men niet aan de epa eisen te voldoen...


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 maart 2017, 00:38 
Offline

Geregistreerd: 05 feb 2014, 14:04
Berichten: 395
Woonplaats: Zuidwest Drenthe
Dank mannen voor de uitleg. Ik meende ooit zoiets gelezen te hebben dat de 600, 850 en 903cc torretjes dezelfde basis hadden. Heb weer wat opgestoken. Schiet me nog iets te binnen: valt het blokje van de Cinquecento hier ook onder of wijkt die teveel af?

_________________
Koninklijk blauw is niet lelijk.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling