Forum Fiatclub.nl

Het forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 24 sep 2022, 18:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 26 maart 2018, 12:24 
Die tripoides zitten aan het einde van de aandrijfassen. Bij verlagen gaat daarmee iets mis als je in staat bent om net zo'n stevig potje te sturen zoals ik. Dan vallen ze van ellende uit elkaar en vliegen de naaldjes van de naaldlagers door de hele bak om als gruis te eindigen aan de magnetische carterstop. Heb de afgelopen 25 jaar op die manier al regelmatig lopen knetteren omdat het bij voorkeur misgaat in de hak van de laars van Italië, of op zondag eind van de middag in de Ardennen, dat soort grappen zeg maar. Mij niet meer gezien, ik verlaag ze niet meer.

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 26 maart 2018, 18:39 
Destijds lag er nog 185 60 13 onder. Inmiddels monteer ik deze maat absoluut niet meer onder een 127!

Helder betoog verder, geloof je ook helemaal meteen over dat polstokspringen :mrgreen:

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 26 maart 2018, 23:51 

Zeg Wilko, ga je de rubbers nog vervangen door PU of neem je origineel rubber ? Ik moet de SS 1430 ook nog een keer achter van nieuwe bussen voorzien, maar ik heb geen zin om elke 2 jaar die NOS-troep te vervangen... Dus dan liever goed zoeken en PU erin... rammelt ietsje harder, maar rijdt echt zalig... Greta heeft ze op de vooras... gewoon 60 Shore en er is niets aan de hand... kapot gaan ze niet... Powerflex met Roadseries is een goede vervanger... Black series is echt net beton... kan het staal niet hebben...
Helaas is de 127 of 128 er niet bij, maar A112 kan soelaas bieden... en ze hebben de universele series. Maar dan ben je wel even druk met meten... en die Engelsen hebben vaak alles in inches staan... :shock: :shock: :roll: :roll:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 maart 2018, 09:32 

Nee ik laat het lekker origineel; ik houd best van een beetje hoeken maar het wordt geen raceauto.
Ik sluit niet uit dat we er een keer mee naar Italië rijden, dus comfort op de lange afstand is belangrijk. 8-)

Het lijkt mij overigens best leuk om iets te bouwen voor op het circuit, maar dat wordt in elk geval niet deze... :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 maart 2018, 19:38 

Ik zag net de foto's van het gespoten koetsje... :shock: lijkt wel black chrome! Mooi!!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 maart 2018, 22:27 

Dank je, dat black Chrome effect komt een beetje door de camera, die heeft wat moeite met zoveel zwart. :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 maart 2018, 00:00 

Dat dacht ik al, desalniettemin blijf ik het mooi vinden. Originele kleur zwart dacht ik? Volgens mij waren ze er ook maar in twee kleuren; zwart met oranje striping en oranje met zwarte striping. Een vriend van me had ooit een oranje met van die viergats - Momo wielen eronder. Prachtkar! En dat ding was best nog wel rap ook, zeker in die tijd. Mooie tijden, komen nooit weer :cry: .

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 maart 2018, 07:22 
Bijna Anne. De 1050 70HP Sport is van 1978 tot 1980 in zwart en oranje geleverd. In 1981 in rood met, grijs met en zwart. De 1300 75HP Sport in 1982 en 1983 in rood, zwart en grijs met.

Dit exemplaar van Wilko is een MK3 1300 Sport 75HP zoals ie in 1982 en 1983 geleverd is.

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 maart 2018, 10:01 

Dank je! Ik mis een stukje in mijn opvoeding merk ik :lol: .

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 maart 2018, 10:18 
Stukje opvoeding :mrgreen: Dit is mijn 127 Sport 75HP in grijs met. Dit is het type zoals Wilko aan het bouwen is.

Afbeelding

Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]