Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 20 sep 2018, 03:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 24 maart 2018, 13:12 

Soms ben je eern beetje druk, en leen je je auto ook nog uit, omdat Cinqies een achterbrug hebben, die gewoon verrot is na 18 jaar, 5 streep staal of niet...Daar kon de dame niet mee doorrijden, en omdat de 850 km moest maken na zijn revisie, was dit geen probleem. Maar mensen, zeker vrouwen, behandelen auto's als hoeren, en omdat het een oud ding is, was het eens te meer een vrijbrief zo schijnt... Ik mis mijn stationwagen behoorlijk, eigenlijk moet je dagelijkse auto niets anders zijn dan een flinke bak met een 5e deur.... Functioneel, groot, sterk en niet te duur in gebruik...
Maar al met al bleek de 850 nog fine-tuning moeten hebben, dwz de stroboscoop.... tis er nog niet van gekomen... Desalniettemin heeft ze de hele rit goed voltootid, al heeft Robin het laatste halfuur, de toerenteller ver over mijn inloopmax gejaagd... En Zondagochtend deed de 850 het slechts op 3 pitten.... K"T !!! Nakijken, bougies eruit, schoongemaakt en stationair toerental teruggezet... Koppakking is dus niet gegaan, al tendeert de 100-serie daar bij misbruik wel naar... Of het binnen de 100000km gebeurd weet ik niet... is schijnbaar bij enkele motoren een traditie, ook bij misbruik...
Goed, oliegebruik was er niet te constateren, water was ook okay.... En de hele week heeft "Laura " weer goed gelopen...
Er zijn nog een paar leuke foto's van de NvhO 2018, en die had ik beloof dus, bij deze.
Afbeelding
Zo was er deze, vooral aan de Waffen SS voorbehouden VW met dubbelfunctie... Bij Potomac
Afbeelding
De Fulda, ook een Duitse kleinst-wagen uit de jaren 50 ?
Afbeelding
Afbeelding
De Ranger, op basis van de 500... terreinwagen ??? Ik twijfel, meer voor de show.
Afbeelding
De Wainer, en links, de cabrio op Topolinobasis....
Afbeelding
Goggo Dart, nog nooit gezien of gehoord...
[img][https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/28953939_925103901001692_3011374367558260856_o.jpg?_nc_cat=0&oh=2ff991b479cda34bda6c4df9fc2723d6&oe=5B37D19D/img]
Een ware vloot aan Amphicars... gebouwd bij Ambibud in Berlijn, alwaar de Schwimmwagen ook geperst werd... Trippel groet U allen...
Afbeelding
Alweer een overlevende uit de Wirtschaftwundeertijd....
Afbeelding
Afbeelding
En de blik vanuit de Mini van Jeroen Flierman, die nacht, op weg naar Beek...
Dus, zij die het niet de moeite vonden hebben toch weer een leuk uitje gemist...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 maart 2018, 13:26 

Over dat terreinwagentje: dat is een Ferves Ranger en die is er niet voor de show. Citaat van een opgezochte website: "De Ferves(FERrari VEicoli Speciali) ranger 4X4 was een Italiaanse auto, gemaakt van 1965 tot 1970 door Fiat op basis van de Fiat 500. Er zijn er maar 54 van gebouwd! Het was een multi-purpose auto aangedreven door een achterin gemonteerde 499 cc tweecilinder in-line motor. Het had een topsnelheid van ongeveer 45 mph (72 km/h). De motor en de besturing waren afkomstig uit de Fiat 500 en de vering en remmen van de Fiat 600."
Potomac staat ook op Techno Classica (nog t/m zondag) in Essen met errug leuke auto's!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 maart 2018, 19:55 

Ik had niet gedacht dat de Ranger 4x4 was... De wielbasis is erg kort, en alhoewel hij hoog op de wielen staat, denk ik dat zijn terreinkwaliteiten niet zo geweldig zijn.. De motor is daar toch echt te klein voor. Ik ken foto's van Carabineri of Douane-mensen en de Ranger, maar vond het toch wat meewarig eruit zien... Ben wel benieuwd wie er voor de aandrijving van de 4x4 getekend heeft... De Steyr Puch Haflinger had deze van dezelde fabrikant als de Mercedes G. Steyr leverde al decennnia aan de legers van Oostenrijk en Duitsland, en misschien ook aan Ferves ?? De Panda 4x4 was volgens mij ook bij Steyr geweest.... Maar het zou ook anders kunnen zijn, ik ken de 4x4 Panda niet goed, al heb ik er wel een boek van...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 maart 2018, 23:34 

De eerste serie Panda's 4x4 kregen inderdaad een "gewenningskuurtje" bij Steyr. Van de opvolgers weet ik het niet.
Afbeelding

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]