Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 23 sep 2018, 17:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 23 nov 2017, 18:58 

NU OPNIEUW DE KANS IETS ONGELOFELIJK SPANNENDST TE DOEN, DE NVHO 2018 !!!! Voor hen die ook zonder hun Tom-tommetje de weg kunnen vinden, de Nacht van het Oosten 2018, waar de mannen van de zaadjes worden gescheiden... Na het moedige HALT van de Friezen voor de KOZP-kneuzen, hier de gelegenheid om Het Wilde Oosten te verkennen, gewapend met zoeklichten, vette motoren, de tripmaster en veel, heel veel moed, om het duistere gebied langs de vroegere grens met de Hunnen aka De Pruissen te verkennen.... Hier rijden we over de smalste en donkerste wegen van Gelderland en Twenthe, dus verstralers zijn gewenst.... Het is de 15e editie, dus het wordt spannend. Dit keer is de start in Zevenaar, en ik weet niet welk gebied we gaan verkennen, maar de rit duurt 6 uur, is 180km lang en geloof me, je hebt je tijd nodig...

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... form?hl=nl

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De laatste heeft het niet gered, verdween ergens tussen Borculo en Groenlo n het donker.... gestorven....

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 dec 2017, 20:43 

Joop, we hebben 'm in de agenda gezet en willen komend jaar echt weer meerijden! Alleen wat moet ik hier nu mee: 'waar de mannen van de zaadjes worden gescheiden...' Wat gaat er dan met mij gebeuren...? 8-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 dec 2017, 21:12 

je mag het in overdrachtelijke zin lezen...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 jan 2018, 12:57 

Haha, er doen overigens wel vrouwen mee, en zijn notabene ook nog goede kaartlezers en chauffeurs... hetgeen toch wel bijzonder genoemd mag worden... De vrouwen doen het rustig en beheerst aan, en daar komt het op aan in dit soort ritten...KIJKEN ! Spitsvondig zijn, en haast is voor op het circuit...
Is het moeilijk ? Nee... Is het makkelijk ? Nee.... Nu zullen velen lachen om de afstand, 200km pfff... Maar het is een zit van 5 a 6uur... plus aan en afreis... Kan zo maar 200u worden.. Om 8uur of meer op je qui-vive te blijven is niet eenvoudig.. En in het 2e gedeelte maak je vaak de meeste fouten, na de pauze onderweg..
Dit keer doet de 850 weer mee, met een nieuwe 843cc motor...Moet nog vervangen worden, maar staat klaar...
Afbeelding
Deze maand gewisseld, met oliekoeling en elektrische benzinepomp...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 jan 2018, 14:37 

Wist U al dat Jeroen Flierman wel de moed heeft om deel te nemen aan deze nachtrit ? Maar helaas blijft de 124 Special nog in de garage, aangezien hij erg druk is met de wielophanging. Hij heeft besloten deel te nemen met zijn broer, en wel in een MIni !!! Wie de Mini kent, die weet dat dat een heel avontuur kan worden, een MIni is nu niet bepaald geriefelijk te noemen en Jeroen is bovendien aan de lange kant... Afijn, een navigator zit toch gebogen over zijn navi-bord... En verder kijk je dan tegen de zonneklep aan... Er doen normaal enkele Mini's mee, maar ik weet niet hoe ze scoren bij dit evenement...
Deze was er ook meerdere malen...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ja sorry, ik heb een zwak en bewondering voor de Inno Cooper, in achtervolging moest ik ooit mijn 127Mk1 afvangen, om niet in een etalage te eindigen...Respect dus...en een prachtig dashboard, zoals alleen Italianen dat snappen...
Nog meer respect dwingen de Impjes af... maar ze hebben veel haast, en letten niet genoeg op... Dus winnen ze nooit... Hier komt het ergens anders op aan...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
U ziet hier enkele plaatjes van een gelijk de 850 gebouwde Sunbeam Imp & Stiletto Coupe, uitgerust met een motor&bak achterin en geforceerde koeling.. Als je goed kijkt zie je dat de Stiletto een zelfdenkende fan heeft, een leuke oliekoeler en 2 dikke Webers... Ze rijden meestal met z'n vieren, een voorop en de rest als een idooit er achteraan... De motor is volledig van aluminium, en van Coventry Climax... 875cc en de Stiletto ietsje meer.... Ze doen de Sport-klasse, maar de 850 heeft ze al 2x in de pijp laten kijken...beter geplot :lol: :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 jan 2018, 20:22 

He t is zover !!! De moedige Italiaanse kleine 850, winnaar van 2 NvhO, en die in feite de oorzaak was dat het veel moeilijker werd de afgelopen jaren, en waardoor het algemene autovragen deel uitviel, en wij alleen nog kaartleesfragmenten kregen, en de listige truc's van uitzetter Rutger Kwant, is weer klaar voor de strijd. Slechts een jaar namen Ronald's Ritmo Abarth 130 deel, maar ze vonden het niet leuk, en waren niet aan het einde gekomen... Jammer ! Enrico & Jessica anemen deel met een heuse Lada 2105 en vonden het prachtig !!! Een verdwaalde 500 Abartig probeerde het ook maar viel uit... kwam 2 cilinders te kort schat ik zo...

Na het onzalige plan een 903cc uit te rusten met een 300 graden nokkenas, en een dikke DCNF, dat de auto tot een heuse bok maakte, ben ik teruggekeerd naar de basis... 843cc, maar wel met oliekoeling en full-flow patroon-filtering van de olie... De kop is wel bewerkt al heb ik me erg ingehouden... iets ruimer van binnen, en gewoon glad gemaakt met 150... Uitlaat zijde is ietsje ruimer en matching gemaakt... De cilinderkop is van een GBC, grotere kleppen en een hogere compressie.... Schat dat ie fijn gaat draaien, aangezien dit de kortere slag versie is... De opzet is verder als in de 850Special, behalve de korte bak en de nokkenas, die tammer is...
Maar we hebben wel een elektrische benzinepomp dus het vapourlock probleem is opgelost voorgoed.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 jan 2018, 21:08 

Afijn, alles zit er weer in en hij draait prima, het Ole circuit omvat al 5ltr, en hij is nog niet warm geweest...
Afbeelding
Deze gaat eruit, om na te kijken...en te verbeteren..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mooi en toch functioneel... jammer dat die plaat eronder MOET !!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Helemaal fris, tot aan de nieuwe bobine toe....

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 jan 2018, 23:57 

Ziet er goed uit Joop. Hopelijk brengt 'ie je wat je ervan verwacht.

Trouwens: was het niet de Hillman Imp die als enige personenauto een achterruit had die open kon? Ligt me zoiets van bij...
Een toenmalige kennis had er eentje, in de tijd dat ik alleen nog maar mocht janken met 49cc Yamaha's. Vond het toen al een bijzonder wagentje met dat volledig lichtmetalen blokje er in. Liep nog best ok ook! Ik vergeleek ze met de NSU's en kwam tot de conclusie dat ik de NSU 1000 leuker vond, al scheelde het niet veel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 jan 2018, 12:41 

Inderdaad achterruit bij de Imp kon openen... De Imp was een unieke machine in zijn tijd, en voor zover ik weet de enige auto van Engelse makelij met de motor/bak achterin.... Na de Mini was wel duidelijk welke indeling de beste was qua weggedrag en ruimteindeling...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 feb 2018, 02:10 

Vanavond op uitnodiging van een bekend niet-clublid, de 850 uit de hal getrokken, om een poging te doen de nieuwe motor in te rijden. Na aanvankelijk ietwat onwennig aan het gas te hebben gehangen, begon de 843cc fijn te draaien, naarmate het koelwater op temperatuur kwam... Oliedruk was excellent, 4+ bar. Het was erg glad door de sneeuw en de vorst, de Michelin winterbanden hadden er zelfs moeite mee.. Ik gleed regelmatig gewoon rechtdoor... dus pompen dan maar en tegensturen. De motor bleef mooi constant op 80 graden met zijn motorolie, de verstralers deden het prima, we hadden de 100W lampen eruit gehaald, en door 50W vervangen, hetgeen de dynamo wel de baas kon...
- Geen vapourlock in de benzineaanvoer
- Reed en schakelde prima, en zeer exact dankzij onze modificatie aan de ophanging...
- Motor loopt nu reeds prachtig rond, moet nog stroboskopisch worden afgesteld.
- Misschien nw accu, deze heeft flink op de kloten gehad door de 100W verstralers en de povere 500km actie van vorig jaar.
- Benzineverbruik is weer enigszins normaal te noemen....

Onze Fiat 850 Sedan schijnt wel klaar te zijn voor de NvhO 2018

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]