Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 18 sep 2018, 19:15

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 18 sep 2017, 21:51 

Dat de IJsvogel daar zat werd mij ook maar ingefluisterd door fanatieke wandelaars aldaar, uit mijn familie, vogel-kijkers... Ik heb zelf niet met de bewuste Ijsvogel een ontmoeting gehad... Dat beken ik... Mijn parkieten hebben daar bij Ruurlo ook geen bekenden...

Lees maar even alhier, onder kijktip.... http://www.vogelwerkgroepberkelland.nl/ ... rkboek.PDF

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 sep 2017, 22:37 

zonder een aanknopingspunt is dat wel flauw.
dan had het ook de gele kwikstaart kunnen zijn...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 sep 2017, 00:36 

De grote gele Kwikstaart? ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 sep 2017, 01:25 

die ja ...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 sep 2017, 07:18 

Geen Pelikaan dus ??? Die kennen mijn parkieten dan weer wel ! Die woont in Zwiep op de boer, maar voor een pelikaan is Ruurlo hemelsbreed natuurlijk een vloek en een zucht ! Laat Nappie en Marie Louise zo wel even op de email, kijken of ie er toevallig was... Parkieten bewonderen Pelikanen, vanwege de enorme snavel...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 sep 2017, 08:31 

Volgens wikipedia is dit de auto waarmee Barnato tegen de Blue train racete, en niet de Nutting Coupe, omdat hij die toen nog helemaal niet had:
Afbeelding

Citaat: "In March 1930, Barnato raced against the Blue Train in a Speed Six with H. J. Mulliner saloon coachwork, reaching his club in London before the train was due in the station at Calais. It had generally been believed that the car in the race was a Gurney Nutting Sportsman Coupé, but the coupé had been delivered to Barnato in May 1930, more than a month after the race.[15][16]"

https://en.wikipedia.org/wiki/Bentley_Speed_Six

Neemt niet weg dat het een prachtige dag was, wij hebben ervan genoten, mede dankzij het mooie weer, Joop nogmaals bedankt voor het organiseren! :D :D :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 sep 2017, 10:23 

Ja, die " Blue Train "..... Heb de Oldtimermarkt betreffende dit verhaal nog niet ontdekt, maar naar het schijnt heeft men geen bewijs welek auto het nu werkelijk was, althans op de Bentley-site https://www.bentleymotors.com/en/models ... train.html . Aangezien Barnato naar het schijnt een hele batterij aan bentley's had....vraag rest dat wel waarom het er perse de Coupe moest zijn die op het desbetreffende schilderij vereeuwigd werd... Toen kon men het nog aan Barnato vragen tenslotte.. De eer van de zege, die ook betwijfeld wordt, is verbonden aan de Coupe, waarvan er maar 2 zijn ? Daarmee valt het commerciële belang van Bentley af, om bv een beperkte serie op te leggen....
Ik zal eens even verder neuzen...

Wie Woolf was...
https://therake.com/stories/icons/the-l ... f-barnato/

En voor wie dan nog iets aparts wil doen of bezoeken... om de sfeer van toen op te pikken....wel geld meenemen schat ik zo...
http://www.le-train-bleu.com/fr/index.php

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 sep 2017, 10:32 
Een bijzondere vogel met pet en klompen? Hmmmmzzzzz, had ik toch ff in de spiegel moeten kijken! :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 21 sep 2017, 12:59 

Geen link; stromend beekje + bomen = IJsvogel.

Tja, ik weet dan weer weinig van oude motoren en oorlogstuig ;-) .

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 sep 2017, 20:31 

Giovanni -24V schreef:
Een bijzondere vogel met pet en klompen? Hmmmmzzzzz, had ik toch ff in de spiegel moeten kijken! :mrgreen:

Dan had je 'm zeker gezien! :lol: Ik ouwehoer maar wat hoor; hoop dat je niet beledigd bent want dat verdien je nou ook weer niet.

Paul van Hattum schreef:
Geen link; stromend beekje + bomen = IJsvogel.

Maar Paul, dat is toch een volstrekt logische optelsom? Gras + koe = geen IJsvogel. Ook volstrekt logisch... :lol:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]