Forum Fiatclub.nl

Het nieuwe forum van Fiat Club Nederland
Het is nu 16 jul 2018, 20:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 15 sep 2017, 09:39 
Offline

Geregistreerd: 30 maart 2013, 23:29
Berichten: 547
Dat geldt sinds tweeënhalve week ook weer voor de 124. Zonder aanmerkingen. :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 15 sep 2017, 11:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2015, 12:50
Berichten: 129
Coupé stond ineens met een lege band rechtsvoor, lekkage langs het ventiel. M'n pa zet er vandaag nog even een ander ventiel in. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 16 sep 2017, 22:06 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1054
Hier zijn de p[rijzen van dit jaar....
Afbeelding
Afbeelding

Mocht de plaatsen gelijk bezet zijn, wordt er met parate kennis scherpgericht.... Er is dan een tijdslimiet.
Tot morgen Joop


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 16 sep 2017, 22:06 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1054
Hier zijn de p[rijzen van dit jaar....
Afbeelding
Afbeelding

Mocht de plaatsen gelijk bezet zijn, wordt er met parate kennis scherpgericht.... Er is dan een tijdslimiet.
Tot morgen Joop


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 18 sep 2017, 12:02 
Jawel, het was weer een supergeslaagde dag wat ons betreft! Lekker op tijd vertrokken zodat we het grootste deel van de deelnemers bij Herberg De Pot aan zagen komen! Altijd leuk op zo'n dag om alle auto's in alle rust eens te kunnen bekijken. Her en der een praatje maken, lekker bakkie koffie doen en dan vertrekken voor de rit!

Ook dit jaar was ie weer geniaal! Het witte A112je snorde er lustig op los! 130 kilometer landweggetjes, dakkje open, zonnetje erbij, wat wil een mens nog meer?

Onze zoon van 2.5 jaar heeft zijn ogen uitgekeken! Koeien, kalfjes, schapen, fazanten, eenden, duiven, geiten, reeën, lama's en zelfs een alpaca! Prachtig vond ie het! Helemaal toen ie ergens onderweg zelf een nepkoe mocht melken! Daar was ie bijna niet meer weg te krijgen! De trein op het eindpunt was ook een geweldige zet, net als de rest van die speeltuin.

Kortom, het was weer geweldig Joop! Bedankt voor deze mooie dag!


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 18 sep 2017, 13:51 
Offline

Geregistreerd: 05 feb 2014, 14:04
Berichten: 302
Woonplaats: Zuidwest Drenthe
Afbeelding
Deze dag was voor ons in één woord fantastisch! Sinds een hele lange tijd weer eens een rit kunnen bijwonen. Vele mensen gesproken. Enkelen kende ik al, anderen lieten ons zien wie het gezicht en de persoon was achter een wat anonieme forumnaam. Geweldig om zo tussen een zeer gemêleerd gezelschap rond te kunnen lopen. De theoreticus, de praktijkmens, de liefhebber van "ouwe zooi" en Fiats in het bijzonder, de enthousiasteling, de vakman, de kruising van alle bovenstaande elementen en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Veel teveel indrukken in één keer :o . Iedereen was gewoon welkom en dat voelden we.
We zagen perfect onderhouden en gerestaureerde exemplaren maar ook rijdend "work in progress" en zelfs een (mijn verrassing van de dag) geweldige Fiat 1100 met prachtig patina die er uitzag alsof 'ie elk moment de geest zou kunnen geven maar reed als spoor! Van beide uitersten kan ik genieten. De A112 van Giovanni-24 vind ik ook nog wel een vermelding waard: het vakmanschap van deze man zag ik in de hele auto terug. Ben wel een beetje bevooroordeeld daar mijn eersteling ook een A112 was maar goed, dat moet dan maar :D . Maar daarmee wil ik de anderen zeker niet te kort doen!
Onze dank gaat uit naar alle mensen die zo'n dag maken en speciale dank aan Joop (met z'n "rotvragen" :lol: ) die deze mooie rit in elkaar gesleuteld heeft en van wie we mee mochten rijden met onze bezemwagen. We hopen er in de toekomst weer eens bij te mogen zijn.
Iemand die bijzondere vogel nog gezien die woont bij het beekje? Wij wel... hij droeg een pet en liep op klompen ;) .

_________________
Mooi geel is niet lelijk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 18 sep 2017, 17:27 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1054
Bij deze zullen we eens even die vreselijke vragen hier doornemen : De fotovragen waren de lastigste... hetgeen ook de bedoeling was....
1)Afbeelding
Hier zien een door Carlo Abarth onderhanden genomen Porsche 356B. Zo ontstond de Porsche Carrera GTL, met de L van "Leicht " . Uitgerust met de beroemde Koningas-motor en 4 bovenliggende nokkenassen, 1600cc.
2)Afbeelding
Het is altijd riskant om in de Abarth-typologie te duiken. De koets die we hier zien is een van de eerste Abarth's, en is zowel bekend als 204A & 205A. De 204A had een 1089cc en de 205A een 1188cc motor. Bij het plaatje gejat van internet stond 205A. en 1100cc. Het voertuig werd gemaakt bij Vignale... Cisitalia heeft enkel betrekking op de motor, die haar zegetocht daarin begon... Het is echter van oorsprong een 1100-Fiat-motor..
3) Afbeelding
Deze brug is beoemde Glienicker Brúcke, tussen Potsdam en Berlijn ( Babelsberg ). Bekend werd deze brug door de spionneruil die hier plaats vond tijdens de Koude oorlog...
4)Afbeelding
De kokarde had soelaas moeten bieden, maar men kent hem niet meer. Deze kokarde siert elk Saab jachtvliegtuig, en deze unieke jager met dubbele staart en duwschroef-motor is een Saab J 21, aangedreven door een Daimler Benz 605B.
5) Afbeelding
De boot die wij zien, was ook in het Nederlandse IJmuiden een regelmatige gast. Er zat daar een Flottielje met een eigen bunker, de Schnellbootbunker geheten. De Duitse Schnellboten waren ook bekend als S of E-boot. Zij waren t.o.v hun geallieerde opponenten veel groter en zeewaardig.
Voordelen waren : 1) Zeewaardig, Grote actieradius
2) 3 Dikke dieselmotoren en dus geen benzine aan boord dat veel eerde vlam vat, dan diesel.
3) Zeer snel, 43,5 knopen of 80km/u max
4) Van staal en dus beter bepantserd tegen beschot, latere versies hadden een zwaardere bepantsering bij o.a de brug.
5) Zeer zware bewapening, 20mm Kanonnen (3x) en 1 Flak van 37mm ( Anti-Aircraft ) 4 torpedo's en dieptebommen.
6)Afbeelding
Afgebeeld is een Bentley Speed Six "Blue train " Deze Special werd ingezet door Woolf Bernato, om de "Train Blue " te verslaan van Cote dÁzur naar Calais. Hetgeen hem ook lukte, naar het schijnt...
7) Afbeelding
Hier zien we een plaatje van het pre-turbine tijdperk, waarin de zoektocht naar meer vermogen resulteerde in steeds grotere motoren. Dit is de Napier Deltic, een unieke constructie van 3 tweetakt-diesel "Gegenkolben-motoren ", die kon variëren van 9 tot 18 cilinder. Bedenk daarbij wel dat er per cilinder 2 zuigers bewogen, naar elkaar toe. De Deltic is een nazaat van de Junkers Jumo 205D

Antwoorden onderweg...
1) De metalen koe aan de gevel
2) Rommel of afval, in de prullenbak ( KORSTE ROUTE, oftwel 1e afslag links en het oude driehoekje rijden )
3) Citroen Mehari
4) Kapel en zelfs school
5) Ijsvogel
6) Klooster
7) Cafe
8) Een spoorlijn, Zutphen-Borken


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 18 sep 2017, 18:53 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1054
Ik denk dat ik met die prijzen maar stop, er zijn er teveel die ondanks de I-phone het niet kunnen oplossen op een paar nerds als mezelf na dan...Niet alleen wordt mijn eten koud, tijdens het corrigeren, en dan smaakt het niet echt, en bovendien heb ik zo weinig tijd om met iedereen te kleppen en dat doe ik erg graag, evenals onder motorkappen loeren, problemen reflecteren en ervaring uitwisselen... Het idee van Julian om de vragen bij de eerste tussenstop in te laten leveren is een goede, en voorkomt het oneindig zoeken... Of we gooien de vragen er gewoon uit en maken er een relaxed ritje van ( Maar dat is het al, haha...je hoeft niet echt te zoeken...)

Al die lof voor het uitzetten is heel erg leuk, maar ik vind het leuk om te doen ookal is het een pokkel werk...Het aan elkaar breien van leuke plaatsen is soms erg lastig, evenals het vinden van nieuwe gebieden om jullie te laten zien. We willen ja niet altijd dezelfde weggetjes berijden.. We kunnen een keer naar Buurse puzzelen, en dan door breien tot in Duitsland, mocht men dat willen.. Het verkennen is ook met goede stafkaarten een flinke kluif... Plaatsen mijd ik graag vanwege die drempel-orgies en ik rij het liefste lanen met bomen. We zullen binnekort eens een poging wagen naar het Noorden, al is de ruilverkaveling niet erg uitnodigend... Maar daarover later mee...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 18 sep 2017, 19:10 
Offline

Geregistreerd: 25 maart 2013, 12:47
Berichten: 1054
Voor de liefhebbers van oude vooruitstrevende techniek...
http://www.enginehistory.org/Piston/Diesels/CH4.pdf


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 18 sep 2017, 20:51 
Offline

Geregistreerd: 02 dec 2014, 01:14
Berichten: 790
waar was de link naar de ijsvogel ?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling